|
|
|
نويسنده که خود معتقد به آيين زردشتي است يا گرايش |
|
|
|
به آن دارد، به مسئله منجي و |
|
|
|
موعود جهاني در آيين ايرانيان مي پردازد. وي معتقد |
|
|
|
است سرچشمه اعتقاد به موعود |
|
|
|
جهاني، کتاب اوستاست که در تورات و کتاب هاي يهود، |
|
|
|
اين عقيده به زبان مسيح موعود |
|
|
|
آمده است و به بررسي موعود اوستا و ويژگي هاي آن |
|
|
|
مي پردازد. به عقيده وي در قرآن |
|
|
|
صحبتي از موعود نشده، نه به صراحت و نه به اشاره و |
|
|
|
بعدها در اسلام عقيده به موعود |
|
|
|
جزء عقايد ديني شيعيان گرديده است؛ آن هم پس از |
|
|
|
ترجمه کتاب هاي ديني و حماسي |
|
|
|
ايرانيان کهن. مؤلف با اشاره به جملاتي از اوستا |
|
|
|
مي پردازد که به نابودي اهريمن و |
|
|
|
ناپاکي و برپايي دوباره بهشت و پاکي در اين دنيا |
|
|
|
وعده داده است. |
|
|
|
نويسنده که خود معتقد به آيين زردشتي است يا گرايش |
|
|
|
به آن دارد، به مسئله منجي و |
|
|
|
موعود جهاني در آيين ايرانيان مي پردازد. وي معتقد |
|
|
|
است سرچشمه اعتقاد به موعود |
|
|
|
جهاني، کتاب اوستاست که در تورات و کتاب هاي يهود، |
|
|
|
اين عقيده به زبان مسيح موعود |
|
|
|
آمده است و به بررسي موعود اوستا و ويژگي هاي آن |
|
|
|
مي پردازد. به عقيده وي در قرآن |
|
|
|
صحبتي از موعود نشده، نه به صراحت و نه به اشاره و |
|
|
|
بعدها در اسلام عقيده به موعود |
|
|
|
جزء عقايد ديني شيعيان گرديده است؛ آن هم پس از |
|
|
|
ترجمه کتاب هاي ديني و حماسي |
|
|
|
ايرانيان کهن. مؤلف با اشاره به جملاتي از اوستا |
|
|
|
مي پردازد که به نابودي اهريمن و |
|
|
|
ناپاکي و برپايي دوباره بهشت و پاکي در اين دنيا |
|
|
|
وعده داده است. |
|