|
|
|
تحليل و تبيين فلسفه انتظار و قيام امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. مترجم کتاب را از منابع |
|
|
|
ارزشمندي شمرده که مباحث آن بيشتر با شيوه اي |
|
|
|
عقلاني و منطقي با استناد به آراء |
|
|
|
انديشمندان غربي و اماميه شکل گرفته است. نويسنده |
|
|
|
نخست انتظار را به 2 گونه سازنده |
|
|
|
و ويران گر دسته بندي، سپس ديدگاه قرآن را مطرح |
|
|
|
مي کند. وي پس از توجيه و تفسير |
|
|
|
تکامل تاريخ از 2 منظر ديالکتيکي و انساني، نتيجه |
|
|
|
مي گيرد که تاريخ بشر رو به تکامل |
|
|
|
است و حکومت عدالت در پرتو رهبري امام مهدي (عج) |
|
|
|
شکل خواهد گرفت. وي مشخصات انتظار |
|
|
|
سازنده را خوش بيني به آينده بشريت، پيروزي نهايي |
|
|
|
صلاح و تقوا، حکومت جهاني واحد، |
|
|
|
عمران تمام زمين، تکامل و بلوغ خرد، عدالت و صلح |
|
|
|
مي داند. در ادامه، آراء هگل و |
|
|
|
مارکس را درباره حرکت و تکامل تاريخ به نقد مي کشد |
|
|
|
و به چند شبهه پاسخ مي دهد. وي |
|
|
|
در پايان به طور فشرده از اوصاف امام و ياران وي |
|
|
|
سخن گفته، احاديث نبوي را درباره |
|
|
|
موضوع مهدويت ارائه داده است. |
|
|
|
تحليل و تبيين فلسفه انتظار و قيام امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. مترجم کتاب را از منابع |
|
|
|
ارزشمندي شمرده که مباحث آن بيشتر با شيوه اي |
|
|
|
عقلاني و منطقي با استناد به آراء |
|
|
|
انديشمندان غربي و اماميه شکل گرفته است. نويسنده |
|
|
|
نخست انتظار را به 2 گونه سازنده |
|
|
|
و ويران گر دسته بندي، سپس ديدگاه قرآن را مطرح |
|
|
|
مي کند. وي پس از توجيه و تفسير |
|
|
|
تکامل تاريخ از 2 منظر ديالکتيکي و انساني، نتيجه |
|
|
|
مي گيرد که تاريخ بشر رو به تکامل |
|
|
|
است و حکومت عدالت در پرتو رهبري امام مهدي (عج) |
|
|
|
شکل خواهد گرفت. وي مشخصات انتظار |
|
|
|
سازنده را خوش بيني به آينده بشريت، پيروزي نهايي |
|
|
|
صلاح و تقوا، حکومت جهاني واحد، |
|
|
|
عمران تمام زمين، تکامل و بلوغ خرد، عدالت و صلح |
|
|
|
مي داند. در ادامه، آراء هگل و |
|
|
|
مارکس را درباره حرکت و تکامل تاريخ به نقد مي کشد |
|
|
|
و به چند شبهه پاسخ مي دهد. وي |
|
|
|
در پايان به طور فشرده از اوصاف امام و ياران وي |
|
|
|
سخن گفته، احاديث نبوي را درباره |
|
|
|
موضوع مهدويت ارائه داده است. |
|