|
|
|
تحليل انتظار فرج امام زمان (عج) و قيام آن حضرت از |
|
|
|
ديدگاه فلسفه تاريخ و جامعه |
|
|
|
شناسي و مقايسه آن با ديدگاه هاي غربيان درباره |
|
|
|
تکامل تاريخ است. از ديدگاه مؤلف، |
|
|
|
تحولات تاريخي، معلول تضاد و تصادفات نيست؛ بلکه |
|
|
|
تابع سنت و قاعده خاصي است و در |
|
|
|
مطالعه آنها مي توان قوانين جامعه و ضوابط کلي آنها |
|
|
|
را استخراج کرد. وي در ادامه، |
|
|
|
تکامل تاريخ را از 2 منظر ديالکتيکي، ابزاري و |
|
|
|
انساني يا فطري به بحث گذاشته است. |
|
|
|
به نظر وي، تکامل تاريخ از ديدگاه قرآن، انساني و |
|
|
|
فطري است و در پايان به قيام |
|
|
|
موعودي براي تکامل آن منتهي خواهد شد. نويسنده، |
|
|
|
انتظار را به انتظار ويرانگر و |
|
|
|
بازدارنده، و انتظار موثر و حرکت بخش تقسيم کرده |
|
|
|
است. کتاب ديگري از مؤلف به عنوان |
|
|
|
شهيد و مباحث مربوط بدان (قداست شهيد، منطق شهيد، |
|
|
|
خون شهيد، جاودانگي شهيد، گريه و |
|
|
|
شفاعت شهيد) به کتاب اضافه شده است. |
|
|
|
تحليل انتظار فرج امام زمان (عج) و قيام آن حضرت از |
|
|
|
ديدگاه فلسفه تاريخ و جامعه |
|
|
|
شناسي و مقايسه آن با ديدگاه هاي غربيان درباره |
|
|
|
تکامل تاريخ است. از ديدگاه مؤلف، |
|
|
|
تحولات تاريخي، معلول تضاد و تصادفات نيست؛ بلکه |
|
|
|
تابع سنت و قاعده خاصي است و در |
|
|
|
مطالعه آنها مي توان قوانين جامعه و ضوابط کلي آنها |
|
|
|
را استخراج کرد. وي در ادامه، |
|
|
|
تکامل تاريخ را از 2 منظر ديالکتيکي، ابزاري و |
|
|
|
انساني يا فطري به بحث گذاشته است. |
|
|
|
به نظر وي، تکامل تاريخ از ديدگاه قرآن، انساني و |
|
|
|
فطري است و در پايان به قيام |
|
|
|
موعودي براي تکامل آن منتهي خواهد شد. نويسنده، |
|
|
|
انتظار را به انتظار ويرانگر و |
|
|
|
بازدارنده، و انتظار موثر و حرکت بخش تقسيم کرده |
|
|
|
است. کتاب ديگري از مؤلف به عنوان |
|
|
|
شهيد و مباحث مربوط بدان (قداست شهيد، منطق شهيد، |
|
|
|
خون شهيد، جاودانگي شهيد، گريه و |
|
|
|
شفاعت شهيد) به کتاب اضافه شده است. |
|