|
|
|
بررسي قيام مهدي موعود (عج) از 2 ديدگاه فلسفي - |
|
|
|
تاريخي است. به نظر وي 2 تلقي و |
|
|
|
بينش درباره تکامل تاريخ وجود دارد: گروه اول، به |
|
|
|
اين تکامل از حيث انقلاب اضداد و |
|
|
|
يا حرکت ديالکتيکي مي نگرند؛ در اين ديدگاه تاريخ |
|
|
|
يک جريان است و ثبات و توقف ندارد |
|
|
|
و حوادث آن معلول يک سلسله کشمکش ها و تضاد ميان |
|
|
|
نيروهاي اجتماعي در حال رشد است. |
|
|
|
به نظر گروه دوم، تکامل تاريخ، يعني طبيعت و انسان |
|
|
|
و جامعه، بر حسب سرشت متحول و |
|
|
|
متکامل است؛ حرکت ها مولود تضادها نيست؛ نبرد اصلي |
|
|
|
ميان حق و باطل است و مسير نهايي |
|
|
|
حرکت بشريت پيروزي توحيد است. مطابق اين ديدگاه، |
|
|
|
قيام مهدي (عج) حقيقتي است |
|
|
|
انکارناپذير. در ادامه مؤلف با بيان معاني انتظار و |
|
|
|
تشريح 2 معناي انتظار ويرانگر و |
|
|
|
انتظار محرک و پويا، مقاله را پايان داده است. |
|
|
|
بررسي قيام مهدي موعود (عج) از 2 ديدگاه فلسفي - |
|
|
|
تاريخي است. به نظر وي 2 تلقي و |
|
|
|
بينش درباره تکامل تاريخ وجود دارد: گروه اول، به |
|
|
|
اين تکامل از حيث انقلاب اضداد و |
|
|
|
يا حرکت ديالکتيکي مي نگرند؛ در اين ديدگاه تاريخ |
|
|
|
يک جريان است و ثبات و توقف ندارد |
|
|
|
و حوادث آن معلول يک سلسله کشمکش ها و تضاد ميان |
|
|
|
نيروهاي اجتماعي در حال رشد است. |
|
|
|
به نظر گروه دوم، تکامل تاريخ، يعني طبيعت و انسان |
|
|
|
و جامعه، بر حسب سرشت متحول و |
|
|
|
متکامل است؛ حرکت ها مولود تضادها نيست؛ نبرد اصلي |
|
|
|
ميان حق و باطل است و مسير نهايي |
|
|
|
حرکت بشريت پيروزي توحيد است. مطابق اين ديدگاه، |
|
|
|
قيام مهدي (عج) حقيقتي است |
|
|
|
انکارناپذير. در ادامه مؤلف با بيان معاني انتظار و |
|
|
|
تشريح 2 معناي انتظار ويرانگر و |
|
|
|
انتظار محرک و پويا، مقاله را پايان داده است. |
|