|
|
|
به بررسي دولت حضرت مهدي (عج) و ويژگي هاي آن |
|
|
|
مي پردازد. نويسنده با استناد به |
|
|
|
جوامع روايي و کلامي، به بررسي فلسفه حکومت و |
|
|
|
مقايسه حکومت هاي ديکتاتوري و مدني |
|
|
|
غربي با حکومت ولايي امام زمان مي پردازد. به باور |
|
|
|
وي، از جمله ويژگي هاي حکومت |
|
|
|
مدني اسلامي، مصلحت سنجي، ظالمانه نبودن و عدالت |
|
|
|
مجريان است که موجب مهار قدرت و |
|
|
|
ديکتاتوري مي شود. نويسنده کارداني و امانت را دو |
|
|
|
ويژگي مدير و رهبر مي داند. وي در |
|
|
|
پايان به ويژگي هاي حکومت مهدي در ايجاد امنيت، |
|
|
|
رفاه، رشد فرهنگ و صداقت با مردم |
|
|
|
اشاره مي کند و آن را تجلي واقعي حکومت مدني و |
|
|
|
مردمي مي داند. |
|
|
|
به بررسي دولت حضرت مهدي (عج) و ويژگي هاي آن |
|
|
|
مي پردازد. نويسنده با استناد به |
|
|
|
جوامع روايي و کلامي، به بررسي فلسفه حکومت و |
|
|
|
مقايسه حکومت هاي ديکتاتوري و مدني |
|
|
|
غربي با حکومت ولايي امام زمان مي پردازد. به باور |
|
|
|
وي، از جمله ويژگي هاي حکومت |
|
|
|
مدني اسلامي، مصلحت سنجي، ظالمانه نبودن و عدالت |
|
|
|
مجريان است که موجب مهار قدرت و |
|
|
|
ديکتاتوري مي شود. نويسنده کارداني و امانت را دو |
|
|
|
ويژگي مدير و رهبر مي داند. وي در |
|
|
|
پايان به ويژگي هاي حکومت مهدي در ايجاد امنيت، |
|
|
|
رفاه، رشد فرهنگ و صداقت با مردم |
|
|
|
اشاره مي کند و آن را تجلي واقعي حکومت مدني و |
|
|
|
مردمي مي داند. |
|