|
|
|
دورنمايي از سيماي مدينه فاضله ارائه داده و نقش |
|
|
|
ظهور امام مهدي (عج) را در تحقق آن |
|
|
|
مي کاود. نويسنده با تأکيد بر لزوم گذر از 3 موقف |
|
|
|
حياتي: بعثت، غدير و ظهور، در جهت |
|
|
|
تحقق مدينه فاضله، ارتباط و تعامل ميان اين 3 عنصر |
|
|
|
را مورد تحليل قرار مي دهد. وي |
|
|
|
با استفاده از سخنان متفکران بزرگي چون: ابن سينا و |
|
|
|
علامه طباطبايي، لزوم بعثت |
|
|
|
انبياي الهي براي هدايت بشر را به اثبات مي رساند و |
|
|
|
انديشه جايگزيني عقل جمعي بشري |
|
|
|
به جاي پيامبر را نقد مي کند. به عقيده وي، اگر |
|
|
|
تلاش همه پيامبران الهي از جمله |
|
|
|
پيامبر اسلام در کنار فهم ائمه معصومين قرار نگيرد، |
|
|
|
نه تنها راه گشا نيست، بلکه |
|
|
|
ممکن است به بيراهه برود. برنامه و قانون کامل و |
|
|
|
همه جانبه، فهم و برداشت صحيح از |
|
|
|
قانون، مديريت و اجراي کامل و صحيح قانون، از عوامل |
|
|
|
تحقق جامعه آرماني به دست امام |
|
|
|
مهدي معرفي شده اند. |
|
|
|
دورنمايي از سيماي مدينه فاضله ارائه داده و نقش |
|
|
|
ظهور امام مهدي (عج) را در تحقق آن |
|
|
|
مي کاود. نويسنده با تأکيد بر لزوم گذر از 3 موقف |
|
|
|
حياتي: بعثت، غدير و ظهور، در جهت |
|
|
|
تحقق مدينه فاضله، ارتباط و تعامل ميان اين 3 عنصر |
|
|
|
را مورد تحليل قرار مي دهد. وي |
|
|
|
با استفاده از سخنان متفکران بزرگي چون: ابن سينا و |
|
|
|
علامه طباطبايي، لزوم بعثت |
|
|
|
انبياي الهي براي هدايت بشر را به اثبات مي رساند و |
|
|
|
انديشه جايگزيني عقل جمعي بشري |
|
|
|
به جاي پيامبر را نقد مي کند. به عقيده وي، اگر |
|
|
|
تلاش همه پيامبران الهي از جمله |
|
|
|
پيامبر اسلام در کنار فهم ائمه معصومين قرار نگيرد، |
|
|
|
نه تنها راه گشا نيست، بلکه |
|
|
|
ممکن است به بيراهه برود. برنامه و قانون کامل و |
|
|
|
همه جانبه، فهم و برداشت صحيح از |
|
|
|
قانون، مديريت و اجراي کامل و صحيح قانون، از عوامل |
|
|
|
تحقق جامعه آرماني به دست امام |
|
|
|
مهدي معرفي شده اند. |
|