|
|
|
نقدي است بر نظريه جهاني شدن و اهميت انديشه |
|
|
|
مهدويت. به نظر نويسنده، نظريه جهاني |
|
|
|
شدن، داراي اشکالات متعددي است؛ از جمله حقوق |
|
|
|
انساني در آن پايمال مي شود و ارزش ها |
|
|
|
نابود مي گردد. از طرفي، نظريه حاضر، به امت واحد و |
|
|
|
حکومت واحد جهاني دعوت مي کند. |
|
|
|
مطلبي که نظريه پردازان آن، از عواقب و پي آ مدهايش |
|
|
|
بي خبرند، اين است که آنچه |
|
|
|
دمکراسي و نظام ليبرال به بشريت تحويل داده است، |
|
|
|
اصلا قابل دفاع نيست؛ بنابراين |
|
|
|
بايد جايگزين مناسبي براي اين نظريه يافت. به نظر |
|
|
|
نويسنده، بهترين دليل نظريه |
|
|
|
مهدويت است. در اين انديشه که قرآن و حديث آن را |
|
|
|
اعلام کرده اند، عدالت، قسط، |
|
|
|
امنيت، رفاه و تمام نيازهاي بشريت تامين شده است. |
|
|
|
وي معتقد است علم بشريت بايد به |
|
|
|
سمت اين ايده و اهداف آن حرکت کند. |
|
|
|
نقدي است بر نظريه جهاني شدن و اهميت انديشه |
|
|
|
مهدويت. به نظر نويسنده، نظريه جهاني |
|
|
|
شدن، داراي اشکالات متعددي است؛ از جمله حقوق |
|
|
|
انساني در آن پايمال مي شود و ارزش ها |
|
|
|
نابود مي گردد. از طرفي، نظريه حاضر، به امت واحد و |
|
|
|
حکومت واحد جهاني دعوت مي کند. |
|
|
|
مطلبي که نظريه پردازان آن، از عواقب و پي آ مدهايش |
|
|
|
بي خبرند، اين است که آنچه |
|
|
|
دمکراسي و نظام ليبرال به بشريت تحويل داده است، |
|
|
|
اصلا قابل دفاع نيست؛ بنابراين |
|
|
|
بايد جايگزين مناسبي براي اين نظريه يافت. به نظر |
|
|
|
نويسنده، بهترين دليل نظريه |
|
|
|
مهدويت است. در اين انديشه که قرآن و حديث آن را |
|
|
|
اعلام کرده اند، عدالت، قسط، |
|
|
|
امنيت، رفاه و تمام نيازهاي بشريت تامين شده است. |
|
|
|
وي معتقد است علم بشريت بايد به |
|
|
|
سمت اين ايده و اهداف آن حرکت کند. |
|