|
|
|
نويسنده تجدد و تمدن جديد، با همه ابعاد و |
|
|
|
ره آوردهايش را محصول خودبنيادي بشر غربي |
|
|
|
و انحراف تمام عيار او از آموزه هاي وحياني مي داند |
|
|
|
و به فرض حضور حاکميت دين به |
|
|
|
معناي جامع و حقيقي آن، هرگز تمدني از نوع تمدن |
|
|
|
جديد، ظهور نخواهد کرد. و اگر |
|
|
|
حاکميت اسلامي، در مقام تمدن سازي بر مي آمد، محصول |
|
|
|
آن تمدني از نوع جديد و مشابه |
|
|
|
آن نبود؛ همان گونه که با ظهور امام مهدي (عج) و |
|
|
|
استقرار حاکميت صالحان، نشاني از |
|
|
|
اين نوع تمدن نخواهد بود. نقد نظريه ترقي و تکامل |
|
|
|
تاريخ، توقيفي بودن علوم معاش، |
|
|
|
امام زمان و تمدن جديد، تعارض اسلام و تجدد، مروري |
|
|
|
بر توانمندي تمدن هاي ماقبل تمدن |
|
|
|
جديد، بحران تجدد، برخي از مباحث اين اثر است که با |
|
|
|
بهره گيري از روايات، آيات و |
|
|
|
منابع جديد و قديم غربي سامان يافته است. |
|
|
|
نويسنده تجدد و تمدن جديد، با همه ابعاد و |
|
|
|
ره آوردهايش را محصول خودبنيادي بشر غربي |
|
|
|
و انحراف تمام عيار او از آموزه هاي وحياني مي داند |
|
|
|
و به فرض حضور حاکميت دين به |
|
|
|
معناي جامع و حقيقي آن، هرگز تمدني از نوع تمدن |
|
|
|
جديد، ظهور نخواهد کرد. و اگر |
|
|
|
حاکميت اسلامي، در مقام تمدن سازي بر مي آمد، محصول |
|
|
|
آن تمدني از نوع جديد و مشابه |
|
|
|
آن نبود؛ همان گونه که با ظهور امام مهدي (عج) و |
|
|
|
استقرار حاکميت صالحان، نشاني از |
|
|
|
اين نوع تمدن نخواهد بود. نقد نظريه ترقي و تکامل |
|
|
|
تاريخ، توقيفي بودن علوم معاش، |
|
|
|
امام زمان و تمدن جديد، تعارض اسلام و تجدد، مروري |
|
|
|
بر توانمندي تمدن هاي ماقبل تمدن |
|
|
|
جديد، بحران تجدد، برخي از مباحث اين اثر است که با |
|
|
|
بهره گيري از روايات، آيات و |
|
|
|
منابع جديد و قديم غربي سامان يافته است. |
|