|
|
|
بحثي مفصل درباره سند، منابع، معناي حديث ثقلين و |
|
|
|
تعيين مصاديق آن و نيز اثبات |
|
|
|
امامت، علم امام، عصمت امام و ثمرات وجود امام از |
|
|
|
منظر شيعه اماميه همراه با رد |
|
|
|
شبهات مخالفين است. انگيزه مؤلف پاسخ گويي به شبهات |
|
|
|
احمد امين و اثبات تواتر احاديث |
|
|
|
مهدويت است. به اعتقاد وي با اين که تمام فرقه هاي |
|
|
|
اسلامي، حديث ثقلين را به تواتر |
|
|
|
نقل کرده اند، ولي مخالفين شيعه و حقانيت اهل بيت، |
|
|
|
معاني ظاهري آن را تحريف و در |
|
|
|
مصاديق آن مجادله کرده اند؛ بدين جهت فقرات حديث را |
|
|
|
در 6 بخش جداگانه آورده و پس از |
|
|
|
توضيح، ديدگاه هاي مخالفين را نقد کرده است. در |
|
|
|
پايان از فقره آخر حديث (آگاه باشيد |
|
|
|
کتاب الله و اهل بيت از همديگر جدا نمي شوند...)، |
|
|
|
مسئله استمرار خلافت و وصايت |
|
|
|
پيامبر را نتيجه گرفته و به مسئله مهدويت پرداخته |
|
|
|
است. |
|
|
|
بحثي مفصل درباره سند، منابع، معناي حديث ثقلين و |
|
|
|
تعيين مصاديق آن و نيز اثبات |
|
|
|
امامت، علم امام، عصمت امام و ثمرات وجود امام از |
|
|
|
منظر شيعه اماميه همراه با رد |
|
|
|
شبهات مخالفين است. انگيزه مؤلف پاسخ گويي به شبهات |
|
|
|
احمد امين و اثبات تواتر احاديث |
|
|
|
مهدويت است. به اعتقاد وي با اين که تمام فرقه هاي |
|
|
|
اسلامي، حديث ثقلين را به تواتر |
|
|
|
نقل کرده اند، ولي مخالفين شيعه و حقانيت اهل بيت، |
|
|
|
معاني ظاهري آن را تحريف و در |
|
|
|
مصاديق آن مجادله کرده اند؛ بدين جهت فقرات حديث را |
|
|
|
در 6 بخش جداگانه آورده و پس از |
|
|
|
توضيح، ديدگاه هاي مخالفين را نقد کرده است. در |
|
|
|
پايان از فقره آخر حديث (آگاه باشيد |
|
|
|
کتاب الله و اهل بيت از همديگر جدا نمي شوند...)، |
|
|
|
مسئله استمرار خلافت و وصايت |
|
|
|
پيامبر را نتيجه گرفته و به مسئله مهدويت پرداخته |
|
|
|
است. |
|