|
|
|
پژوهشي است انتقادي درباره پاره اي از روايات مربوط |
|
|
|
به مهدويت و علايم آخر الزمان. |
|
|
|
نويسنده با هدف ارائه واقعيت مسائل آخر الزمان، |
|
|
|
نخست پيش گويي هاي منسوب به ائمه |
|
|
|
(ع) درباره نشانه هاي ظهور را به 2 دسته محتوم و |
|
|
|
غير محتوم تقسيم و بسياري از |
|
|
|
روايات آن را ساختگي و جعلي معرفي کرده است. سپس به |
|
|
|
تفصيل، متن 2 کتاب بيان الائمة |
|
|
|
و خطبة البيان را بررسي و مطالب عنوان شده در آنها |
|
|
|
را بي اساس و موهوم ارزيابي کرده |
|
|
|
است. در پايان به روايات مربوط به جزيره خضرا |
|
|
|
پرداخته و آنها را مخدوش شمرده است. |
|
|
|
از ديدگاه نويسنده بسياري از اين روايات، پس از |
|
|
|
وقوع حوادث مورد نظر جعل گرديده و |
|
|
|
يقينا نمي توان آنها را به معصوم (ع) استناد داد. |
|
|
|
پژوهشي است انتقادي درباره پاره اي از روايات مربوط |
|
|
|
به مهدويت و علايم آخر الزمان. |
|
|
|
نويسنده با هدف ارائه واقعيت مسائل آخر الزمان، |
|
|
|
نخست پيش گويي هاي منسوب به ائمه |
|
|
|
(ع) درباره نشانه هاي ظهور را به 2 دسته محتوم و |
|
|
|
غير محتوم تقسيم و بسياري از |
|
|
|
روايات آن را ساختگي و جعلي معرفي کرده است. سپس به |
|
|
|
تفصيل، متن 2 کتاب بيان الائمة |
|
|
|
و خطبة البيان را بررسي و مطالب عنوان شده در آنها |
|
|
|
را بي اساس و موهوم ارزيابي کرده |
|
|
|
است. در پايان به روايات مربوط به جزيره خضرا |
|
|
|
پرداخته و آنها را مخدوش شمرده است. |
|
|
|
از ديدگاه نويسنده بسياري از اين روايات، پس از |
|
|
|
وقوع حوادث مورد نظر جعل گرديده و |
|
|
|
يقينا نمي توان آنها را به معصوم (ع) استناد داد. |
|