|
|
|
مجموعه 3 مقاله درباره عاشورا، قيام مهدي و تشکيل |
|
|
|
حکومت توسط ولي فقيه در زمان غيبت |
|
|
|
و ايجاد ارتباط بين آنهاست. نويسنده، مسئله عاشورا |
|
|
|
را نقطه عطفي در رشد و تکامل |
|
|
|
اسلام و شروع دوره جديدي در مبارزه با ظلم و کفر |
|
|
|
شمرده و قيام مهدي را در زمان |
|
|
|
موعود، موقعيتي براي انتقام از کشتگان مظلوم کربلا |
|
|
|
ارزيابي نموده است. وي فکر |
|
|
|
مهدويت در اسلام را اصيل دانسته و روايات و اقوال |
|
|
|
اهل سنت را نيز در اين باره |
|
|
|
يادآور شده و به برخي شبهات درباره طول عمر امام |
|
|
|
پاسخ داده است. وي اهداف انتظار |
|
|
|
سازنده را اصلاح، کسب آمادگي، ايجاد شور و شوق و |
|
|
|
تهذيب نفس مؤمنين دانسته است. به |
|
|
|
اعتقاد وي، در زمان غيبت امام، حکومت و زمام داري |
|
|
|
سرزمين اسلامي، به عهده فقيه جامع |
|
|
|
الشرايط عادل است و همان ولايت و سلطه انبيا و |
|
|
|
امامان به وي منتقل مي شود. وي براي |
|
|
|
اثبات نظرات خود در اين باره، به آيات و رواياتي |
|
|
|
استشهاد جسته است. |
|
|
|
مجموعه 3 مقاله درباره عاشورا، قيام مهدي و تشکيل |
|
|
|
حکومت توسط ولي فقيه در زمان غيبت |
|
|
|
و ايجاد ارتباط بين آنهاست. نويسنده، مسئله عاشورا |
|
|
|
را نقطه عطفي در رشد و تکامل |
|
|
|
اسلام و شروع دوره جديدي در مبارزه با ظلم و کفر |
|
|
|
شمرده و قيام مهدي را در زمان |
|
|
|
موعود، موقعيتي براي انتقام از کشتگان مظلوم کربلا |
|
|
|
ارزيابي نموده است. وي فکر |
|
|
|
مهدويت در اسلام را اصيل دانسته و روايات و اقوال |
|
|
|
اهل سنت را نيز در اين باره |
|
|
|
يادآور شده و به برخي شبهات درباره طول عمر امام |
|
|
|
پاسخ داده است. وي اهداف انتظار |
|
|
|
سازنده را اصلاح، کسب آمادگي، ايجاد شور و شوق و |
|
|
|
تهذيب نفس مؤمنين دانسته است. به |
|
|
|
اعتقاد وي، در زمان غيبت امام، حکومت و زمام داري |
|
|
|
سرزمين اسلامي، به عهده فقيه جامع |
|
|
|
الشرايط عادل است و همان ولايت و سلطه انبيا و |
|
|
|
امامان به وي منتقل مي شود. وي براي |
|
|
|
اثبات نظرات خود در اين باره، به آيات و رواياتي |
|
|
|
استشهاد جسته است. |
|