|
|
|
پژوهشي است تطبيقي بين نهضت امام حسين (ع) و فرهنگ |
|
|
|
انتظار. نويسنده با بهره گيري از |
|
|
|
روايات اهل بيت (ع) و منابع تاريخي، به پيوند |
|
|
|
عاشورا و انتظار پرداخته است و امام |
|
|
|
مهدي (عج) را فرزند امام حسين (ع) و خون خواه او |
|
|
|
دانسته و شعار امام مهدي را |
|
|
|
يالثارات الحسين (ع) و القاب هر دو را ثار و الوتر |
|
|
|
و الموتور و روز آغاز ظهور را |
|
|
|
روز عاشورا دانسته است. همچنين در زيارات و اعياد، |
|
|
|
نام اين دو امام در ادعيه و |
|
|
|
زبان ها است و کوفه پايگاه مشترک هر دو است و رجعت |
|
|
|
امام حسين، در دولت مهدي است. |
|
|
|
نويسنده همچنين در تحليلي، اهداف دو نهضت را يکي |
|
|
|
مي داند که هر دو داراي ياران صديق |
|
|
|
هستند و در يک کلام، منتظران مهدي (عج) پرورش |
|
|
|
يافتگان عاشورا هستند و عاشورا |
|
|
|
پشتوانه فرهنگي انتظار است. |
|
|
|
پژوهشي است تطبيقي بين نهضت امام حسين (ع) و فرهنگ |
|
|
|
انتظار. نويسنده با بهره گيري از |
|
|
|
روايات اهل بيت (ع) و منابع تاريخي، به پيوند |
|
|
|
عاشورا و انتظار پرداخته است و امام |
|
|
|
مهدي (عج) را فرزند امام حسين (ع) و خون خواه او |
|
|
|
دانسته و شعار امام مهدي را |
|
|
|
يالثارات الحسين (ع) و القاب هر دو را ثار و الوتر |
|
|
|
و الموتور و روز آغاز ظهور را |
|
|
|
روز عاشورا دانسته است. همچنين در زيارات و اعياد، |
|
|
|
نام اين دو امام در ادعيه و |
|
|
|
زبان ها است و کوفه پايگاه مشترک هر دو است و رجعت |
|
|
|
امام حسين، در دولت مهدي است. |
|
|
|
نويسنده همچنين در تحليلي، اهداف دو نهضت را يکي |
|
|
|
مي داند که هر دو داراي ياران صديق |
|
|
|
هستند و در يک کلام، منتظران مهدي (عج) پرورش |
|
|
|
يافتگان عاشورا هستند و عاشورا |
|
|
|
پشتوانه فرهنگي انتظار است. |
|