|
|
|
تحقيقي است درباره سيماي انسان کامل، قطب عالم |
|
|
|
امکان و حجت خدا بر روي زمين و تطبيق |
|
|
|
آن با امام مهدي (ع) با استناد به اشعار امام |
|
|
|
خميني. نويسنده ديوان اشعار امام |
|
|
|
خميني را بررسي و اشعار مربوط به مهدي موعود را که |
|
|
|
با صفات بلندي چون خليفه خدا، |
|
|
|
آينه خدا نما، انسان کامل و واسطه فيض ربوبي وصف |
|
|
|
شده مورد بررسي و مداقه قرار داده |
|
|
|
و ديدگاه شاعر را درباره وي به تصوير کشيده است. به |
|
|
|
گفته وي، نظر عرفا با شيعه در |
|
|
|
اين که خداوند فياض بايد به اقتضاي فياضيت خويش |
|
|
|
واسطه اي در رساندن فيض داشته باشد |
|
|
|
تا فيض از عرش به فرش برسد، تقريبا يکسان است؛ چرا |
|
|
|
که شيعه آن را امام دوازدهم خود |
|
|
|
و عرفا آن را انسان کامل در روي زمين مي دانند. |
|
|
|
نويسنده با بررسي منابع و مآخذ |
|
|
|
عرفاني مي نويسد: به نظر عرفا عدالت وقتي جهانگير |
|
|
|
مي شود که دين خالص الهي جهانگير |
|
|
|
شود. وي اين معنا را با اشعار امام خميني تطبيق |
|
|
|
داده است. |
|
|
|
تحقيقي است درباره سيماي انسان کامل، قطب عالم |
|
|
|
امکان و حجت خدا بر روي زمين و تطبيق |
|
|
|
آن با امام مهدي (ع) با استناد به اشعار امام |
|
|
|
خميني. نويسنده ديوان اشعار امام |
|
|
|
خميني را بررسي و اشعار مربوط به مهدي موعود را که |
|
|
|
با صفات بلندي چون خليفه خدا، |
|
|
|
آينه خدا نما، انسان کامل و واسطه فيض ربوبي وصف |
|
|
|
شده مورد بررسي و مداقه قرار داده |
|
|
|
و ديدگاه شاعر را درباره وي به تصوير کشيده است. به |
|
|
|
گفته وي، نظر عرفا با شيعه در |
|
|
|
اين که خداوند فياض بايد به اقتضاي فياضيت خويش |
|
|
|
واسطه اي در رساندن فيض داشته باشد |
|
|
|
تا فيض از عرش به فرش برسد، تقريبا يکسان است؛ چرا |
|
|
|
که شيعه آن را امام دوازدهم خود |
|
|
|
و عرفا آن را انسان کامل در روي زمين مي دانند. |
|
|
|
نويسنده با بررسي منابع و مآخذ |
|
|
|
عرفاني مي نويسد: به نظر عرفا عدالت وقتي جهانگير |
|
|
|
مي شود که دين خالص الهي جهانگير |
|
|
|
شود. وي اين معنا را با اشعار امام خميني تطبيق |
|
|
|
داده است. |
|