|
|
|
ارايه نمايي از چگونگي حاکميت عقل و تدبير در دوران |
|
|
|
ظهور امام زمان (عج) است. مؤلف |
|
|
|
در پي تبيين انديشه سياسي کشفي، متفکر شيعي، طي |
|
|
|
کاوشي در آثار وي، نظر او را درباره |
|
|
|
ضرورت حکومت و انواع و ادوار آن در ميان انسان ها، |
|
|
|
جويا شده و به اين نتيجه رسيده، |
|
|
|
که از نظر کشفي، حکومت در ميان آدميان ضرورت عقل |
|
|
|
است و نبود آن موجب تخريب بنيان |
|
|
|
زندگي مي شود. پس از آن خرد بشر را در تعالي و افول |
|
|
|
ارزيابي کرده و عصر نبوت و |
|
|
|
دوران رسول خدا (ص) را دوران تعالي ظاهري عقل و |
|
|
|
دوران پس از ايشان را زمان افول |
|
|
|
عقل، و عصر ولايت و حاکميت امام زمان را شکوفايي |
|
|
|
باطني عقل دانسته و تمايز اين 2 |
|
|
|
عصر را در 3 محور: عقيده، عبادت، معامله ها ذکر |
|
|
|
نموده است. |
|
|
|
ارايه نمايي از چگونگي حاکميت عقل و تدبير در دوران |
|
|
|
ظهور امام زمان (عج) است. مؤلف |
|
|
|
در پي تبيين انديشه سياسي کشفي، متفکر شيعي، طي |
|
|
|
کاوشي در آثار وي، نظر او را درباره |
|
|
|
ضرورت حکومت و انواع و ادوار آن در ميان انسان ها، |
|
|
|
جويا شده و به اين نتيجه رسيده، |
|
|
|
که از نظر کشفي، حکومت در ميان آدميان ضرورت عقل |
|
|
|
است و نبود آن موجب تخريب بنيان |
|
|
|
زندگي مي شود. پس از آن خرد بشر را در تعالي و افول |
|
|
|
ارزيابي کرده و عصر نبوت و |
|
|
|
دوران رسول خدا (ص) را دوران تعالي ظاهري عقل و |
|
|
|
دوران پس از ايشان را زمان افول |
|
|
|
عقل، و عصر ولايت و حاکميت امام زمان را شکوفايي |
|
|
|
باطني عقل دانسته و تمايز اين 2 |
|
|
|
عصر را در 3 محور: عقيده، عبادت، معامله ها ذکر |
|
|
|
نموده است. |
|