|
|
|
بررسي مباحث مهدويت و شناخت امام مهدي (عج) از نگاه |
|
|
|
استاد مطهري است. نويسنده با |
|
|
|
استناد به آثار شهيد مطهري، به مسئله انتظار و |
|
|
|
تفسير آن از ديدگاه ايشان پرداخته و |
|
|
|
آن را اميد آفرين دانسته است. وي با اشاره به |
|
|
|
ديدگاه عرفا در نظريه انسان کامل، آن |
|
|
|
را بر امام زمان منطبق دانسته که ايشان، محور هستي |
|
|
|
و قطب عالم امکان است. نويسنده |
|
|
|
معتقد است استاد مطهري نقش امام زمان را پس از |
|
|
|
ظهور، تجديد دوباره اسلام و پيرايش |
|
|
|
آن از انواع تحريفات و خرافات مي داند که حضرت، با |
|
|
|
زمينه سازي لازم در رشد و تکامل |
|
|
|
انديشه هاي بشري، جامعه اي آباد، همراه با بسط |
|
|
|
عدالت در تمامي زمين برپا خواهد کرد. |
|
|
|
بررسي مباحث مهدويت و شناخت امام مهدي (عج) از نگاه |
|
|
|
استاد مطهري است. نويسنده با |
|
|
|
استناد به آثار شهيد مطهري، به مسئله انتظار و |
|
|
|
تفسير آن از ديدگاه ايشان پرداخته و |
|
|
|
آن را اميد آفرين دانسته است. وي با اشاره به |
|
|
|
ديدگاه عرفا در نظريه انسان کامل، آن |
|
|
|
را بر امام زمان منطبق دانسته که ايشان، محور هستي |
|
|
|
و قطب عالم امکان است. نويسنده |
|
|
|
معتقد است استاد مطهري نقش امام زمان را پس از |
|
|
|
ظهور، تجديد دوباره اسلام و پيرايش |
|
|
|
آن از انواع تحريفات و خرافات مي داند که حضرت، با |
|
|
|
زمينه سازي لازم در رشد و تکامل |
|
|
|
انديشه هاي بشري، جامعه اي آباد، همراه با بسط |
|
|
|
عدالت در تمامي زمين برپا خواهد کرد. |
|