|
|
|
بررسي ماهيت حکومت در اسلام و ارائه بهترين گزينه |
|
|
|
حکومت در عصر غيبت است. نويسنده، |
|
|
|
حکومت را براي بشر، امري ضروري و عقلي مي داند و |
|
|
|
عقيده دارد که در تمام جوامع بشري |
|
|
|
در طول تاريخ، نوعي از حکومت به چشم مي خورد. |
|
|
|
آن گاه به بررسي اين مسئله از ديدگاه |
|
|
|
امامان معصوم مي پردازد و با استفاده از آيه 64 |
|
|
|
سوره نساء، وجود حکومت ديني در |
|
|
|
جامعه را امري ضروري بر مي شمارد که انبياي پيشين |
|
|
|
نيز براي دست يابي به اهداف الهي |
|
|
|
خويش، نيازمند برقراري آن بوده اند. وي سپس به |
|
|
|
دلايل لزوم حکومت در عصر غيبت |
|
|
|
مي پردازد و رويه پيامبر اسلام (ص)، امام علي (ع) و |
|
|
|
مسلمانان صدر اسلام و نيز، هيئت |
|
|
|
و کيفيت قوانين اسلام را از جمله دلايل اين لزوم بر |
|
|
|
مي شمارد. وي بهترين گزينه |
|
|
|
حکومت در عصر غيبت را ولايت فقيه مي داند و به |
|
|
|
دلايل عقلي و نقلي انتخاب اين گزينه |
|
|
|
اشاره مي کند. آن گاه به معرفي وظايف و شئون ولي |
|
|
|
فقيه مي پردازد که حفاظت، افتاء و |
|
|
|
قضا از جمله اين شئون است. |
|
|
|
بررسي ماهيت حکومت در اسلام و ارائه بهترين گزينه |
|
|
|
حکومت در عصر غيبت است. نويسنده، |
|
|
|
حکومت را براي بشر، امري ضروري و عقلي مي داند و |
|
|
|
عقيده دارد که در تمام جوامع بشري |
|
|
|
در طول تاريخ، نوعي از حکومت به چشم مي خورد. |
|
|
|
آن گاه به بررسي اين مسئله از ديدگاه |
|
|
|
امامان معصوم مي پردازد و با استفاده از آيه 64 |
|
|
|
سوره نساء، وجود حکومت ديني در |
|
|
|
جامعه را امري ضروري بر مي شمارد که انبياي پيشين |
|
|
|
نيز براي دست يابي به اهداف الهي |
|
|
|
خويش، نيازمند برقراري آن بوده اند. وي سپس به |
|
|
|
دلايل لزوم حکومت در عصر غيبت |
|
|
|
مي پردازد و رويه پيامبر اسلام (ص)، امام علي (ع) و |
|
|
|
مسلمانان صدر اسلام و نيز، هيئت |
|
|
|
و کيفيت قوانين اسلام را از جمله دلايل اين لزوم بر |
|
|
|
مي شمارد. وي بهترين گزينه |
|
|
|
حکومت در عصر غيبت را ولايت فقيه مي داند و به |
|
|
|
دلايل عقلي و نقلي انتخاب اين گزينه |
|
|
|
اشاره مي کند. آن گاه به معرفي وظايف و شئون ولي |
|
|
|
فقيه مي پردازد که حفاظت، افتاء و |
|
|
|
قضا از جمله اين شئون است. |
|