|
|
|
مقاله با طرح پرسشي درباره فلسفه حکومت عدل جهاني |
|
|
|
آغاز شده و با بحثي تحت عنوان |
|
|
|
حکومت عدل جهاني از ديدگاه خرد و انديشه و لزوم |
|
|
|
حکومتي عادل در آخر زمان ادامه |
|
|
|
يافته است. نويسنده با تأکيد بر اين که اعتقاد به |
|
|
|
تحقق حکومت واحد جهاني، امري |
|
|
|
تعبدي صرف نبوده و از راه غير عقلي نيز قابل اثبات |
|
|
|
است، 3 راه فطرت، عقل و تاريخ را |
|
|
|
براي اثبات مدعاي خويش ارائه و استدلال هاي هر يک |
|
|
|
را بيان کرده است. در قسمت دوم |
|
|
|
مقاله، عوامل زمينه ساز تحقق حکومت جهاني توحيدي در |
|
|
|
آخر زمان مورد بررسي قرار گرفته |
|
|
|
و از رشد فکري افراد و جوامع و مسئوليت شناسي مردم |
|
|
|
دوره آخر زمان به عنوان 2 عامل |
|
|
|
مهم تحقق اين امر ياد شده است. |
|
|
|
مقاله با طرح پرسشي درباره فلسفه حکومت عدل جهاني |
|
|
|
آغاز شده و با بحثي تحت عنوان |
|
|
|
حکومت عدل جهاني از ديدگاه خرد و انديشه و لزوم |
|
|
|
حکومتي عادل در آخر زمان ادامه |
|
|
|
يافته است. نويسنده با تأکيد بر اين که اعتقاد به |
|
|
|
تحقق حکومت واحد جهاني، امري |
|
|
|
تعبدي صرف نبوده و از راه غير عقلي نيز قابل اثبات |
|
|
|
است، 3 راه فطرت، عقل و تاريخ را |
|
|
|
براي اثبات مدعاي خويش ارائه و استدلال هاي هر يک |
|
|
|
را بيان کرده است. در قسمت دوم |
|
|
|
مقاله، عوامل زمينه ساز تحقق حکومت جهاني توحيدي در |
|
|
|
آخر زمان مورد بررسي قرار گرفته |
|
|
|
و از رشد فکري افراد و جوامع و مسئوليت شناسي مردم |
|
|
|
دوره آخر زمان به عنوان 2 عامل |
|
|
|
مهم تحقق اين امر ياد شده است. |
|