|
|
|
تحقيقي است درباره مباني و دلايل ولايت فقها در عصر |
|
|
|
غيبت. نويسنده به روش فقه |
|
|
|
استدلالي اماميه، به بررسي دلايل عقلي و نقلي ولايت |
|
|
|
فقيه در عصر غيبت پرداخته و با |
|
|
|
اشاره به اهداف پيامبران از رسالت الهي خود، که |
|
|
|
برپايي توحيد به معناي جامع خود در |
|
|
|
جامعه است، تنها راه ممکن براي رسيدن به اين هدف را |
|
|
|
در برپايي حکومت فقهاي عدول و |
|
|
|
نصب آنان از سوي خدا و ائمه (ع) مي داند. وي همچنين |
|
|
|
به دلايل نقلي، از جمله روايات |
|
|
|
در باب اثبات ولايت فقها مي پردازد و قلمرو ولايت |
|
|
|
فقها را در برنامه ريزي براي |
|
|
|
اجراي مقاصد شرع و حفظ مصالح و منافع مسلمين از |
|
|
|
جمله مصرف اموال عمومي در مصارف |
|
|
|
شرعي خودش، اجراي حدود، پاي بندي به عهد و |
|
|
|
پيمان ها، رسيدگي به امور ايتام و ضعفا و |
|
|
|
داوري در مخاصمات مي داند و نتيجه مي گيرد که همان |
|
|
|
ولايت مطلقه امامان براي فقهاي |
|
|
|
عدول ثابت است. |
|
|
|
تحقيقي است درباره مباني و دلايل ولايت فقها در عصر |
|
|
|
غيبت. نويسنده به روش فقه |
|
|
|
استدلالي اماميه، به بررسي دلايل عقلي و نقلي ولايت |
|
|
|
فقيه در عصر غيبت پرداخته و با |
|
|
|
اشاره به اهداف پيامبران از رسالت الهي خود، که |
|
|
|
برپايي توحيد به معناي جامع خود در |
|
|
|
جامعه است، تنها راه ممکن براي رسيدن به اين هدف را |
|
|
|
در برپايي حکومت فقهاي عدول و |
|
|
|
نصب آنان از سوي خدا و ائمه (ع) مي داند. وي همچنين |
|
|
|
به دلايل نقلي، از جمله روايات |
|
|
|
در باب اثبات ولايت فقها مي پردازد و قلمرو ولايت |
|
|
|
فقها را در برنامه ريزي براي |
|
|
|
اجراي مقاصد شرع و حفظ مصالح و منافع مسلمين از |
|
|
|
جمله مصرف اموال عمومي در مصارف |
|
|
|
شرعي خودش، اجراي حدود، پاي بندي به عهد و |
|
|
|
پيمان ها، رسيدگي به امور ايتام و ضعفا و |
|
|
|
داوري در مخاصمات مي داند و نتيجه مي گيرد که همان |
|
|
|
ولايت مطلقه امامان براي فقهاي |
|
|
|
عدول ثابت است. |
|