|
|
|
نويسنده با بحثي درباره اصالت مهدويت، در آغاز |
|
|
|
کوشيده است جهاني بودن اعتقاد به |
|
|
|
ظهور يک منجي در آخر الزمان را به اثبات رسانده و |
|
|
|
آن گاه مصداق فرد مورد نظر را |
|
|
|
حضرت مهدي معرفي کرده و بر اعتقاد شيعيان در اين |
|
|
|
خصوص مهر تأييد زده است. وي سپس |
|
|
|
ويژگي هاي اخلاقي و خانوادگي امام مهدي، مانند |
|
|
|
چگونگي ولادت، حسب و نسب، طول عمر، و |
|
|
|
بالاخره ويژگي هاي عصر ظهور را بررسي مي کند. در |
|
|
|
پايان، با بحثي درباره انتظار و |
|
|
|
انواع مثبت و منفي آن، بر لزوم تشکيل حکومتي اسلامي |
|
|
|
و صالح توسط نايبان ايشان در |
|
|
|
عصر غيبت تاکيد مي ورزد. در پايان، شرايط زمامداران |
|
|
|
عصر غيبت و چگونگي اداره حکومت |
|
|
|
اسلامي و نهادهاي اجرايي و قانوني آن، معرفي شده |
|
|
|
است. |
|
|
|
نويسنده با بحثي درباره اصالت مهدويت، در آغاز |
|
|
|
کوشيده است جهاني بودن اعتقاد به |
|
|
|
ظهور يک منجي در آخر الزمان را به اثبات رسانده و |
|
|
|
آن گاه مصداق فرد مورد نظر را |
|
|
|
حضرت مهدي معرفي کرده و بر اعتقاد شيعيان در اين |
|
|
|
خصوص مهر تأييد زده است. وي سپس |
|
|
|
ويژگي هاي اخلاقي و خانوادگي امام مهدي، مانند |
|
|
|
چگونگي ولادت، حسب و نسب، طول عمر، و |
|
|
|
بالاخره ويژگي هاي عصر ظهور را بررسي مي کند. در |
|
|
|
پايان، با بحثي درباره انتظار و |
|
|
|
انواع مثبت و منفي آن، بر لزوم تشکيل حکومتي اسلامي |
|
|
|
و صالح توسط نايبان ايشان در |
|
|
|
عصر غيبت تاکيد مي ورزد. در پايان، شرايط زمامداران |
|
|
|
عصر غيبت و چگونگي اداره حکومت |
|
|
|
اسلامي و نهادهاي اجرايي و قانوني آن، معرفي شده |
|
|
|
است. |
|