|
|
|
بررسي نظريه هاي انديشه مندان غربي و اسلامي درباره |
|
|
|
پايان تاريخ و زندگي بشر است. |
|
|
|
نويسنده با ارائه تئوري هاي ارائه شده توسط |
|
|
|
اسپينگلر، هانتينگتون، فوکوياما و... به |
|
|
|
نقد و بررسي ديدگاه هاي آنان پرداخته، مشکلات دروني |
|
|
|
اين نظريات را بر مي رسد. وي |
|
|
|
انقلاب اسلامي را خاستگاه زايش تئوري برخورد |
|
|
|
تمدن ها مي داند و با نقد نظريه |
|
|
|
فوکوياما، برخلاف نظريه وي، پايان تمدن غرب را |
|
|
|
بحران و فروپاشي مي داند. به نظر |
|
|
|
نويسنده، تضاد بين تمدن غرب و شرق، تضاد ذاتي و |
|
|
|
واقعي است. مبناي اين تضاد نيز |
|
|
|
بيگانگي و خودمحوري انسان و تمدن غربي و پارسايي و |
|
|
|
اشراق باطني تمدن و انسان شرقي |
|
|
|
است. وي آينده جهان را از آن تمدن شرق، و غروب غرب |
|
|
|
مي داند. اين پيروزي در ظهور |
|
|
|
حکومت بقية الله و اصلاح نهايي جهان تبلور خواهد |
|
|
|
يافت. ظهور اين حقيقت نيز با تلاش |
|
|
|
براي احياگري تمدن معنوي آغاز خواهد شد. |
|
|
|
بررسي نظريه هاي انديشه مندان غربي و اسلامي درباره |
|
|
|
پايان تاريخ و زندگي بشر است. |
|
|
|
نويسنده با ارائه تئوري هاي ارائه شده توسط |
|
|
|
اسپينگلر، هانتينگتون، فوکوياما و... به |
|
|
|
نقد و بررسي ديدگاه هاي آنان پرداخته، مشکلات دروني |
|
|
|
اين نظريات را بر مي رسد. وي |
|
|
|
انقلاب اسلامي را خاستگاه زايش تئوري برخورد |
|
|
|
تمدن ها مي داند و با نقد نظريه |
|
|
|
فوکوياما، برخلاف نظريه وي، پايان تمدن غرب را |
|
|
|
بحران و فروپاشي مي داند. به نظر |
|
|
|
نويسنده، تضاد بين تمدن غرب و شرق، تضاد ذاتي و |
|
|
|
واقعي است. مبناي اين تضاد نيز |
|
|
|
بيگانگي و خودمحوري انسان و تمدن غربي و پارسايي و |
|
|
|
اشراق باطني تمدن و انسان شرقي |
|
|
|
است. وي آينده جهان را از آن تمدن شرق، و غروب غرب |
|
|
|
مي داند. اين پيروزي در ظهور |
|
|
|
حکومت بقية الله و اصلاح نهايي جهان تبلور خواهد |
|
|
|
يافت. ظهور اين حقيقت نيز با تلاش |
|
|
|
براي احياگري تمدن معنوي آغاز خواهد شد. |
|