|
|
|
تحقيقي است درباره مسئله ولايت و تطبيق آن با |
|
|
|
امامان شيعه و اثبات خاتميت آن با |
|
|
|
وجود امام عصر (ع). مؤلف براي نقد نظرات صوفيه که |
|
|
|
از مسئله ولايت استفاده کرده و |
|
|
|
باعث به اشتباه افتادن ديگران شده، دست به نگارش |
|
|
|
اثر زده است. به نظر وي، صوفيه |
|
|
|
مسئله ولايت و ولي را از شيعه گرفته و آثار و قدرت |
|
|
|
معنوي ولايت را به اقطاب و |
|
|
|
مرشدين صوفيه نسبت داده اند؛ در حالي که به نظر |
|
|
|
قرآن، نصب ولي و وصي از طرف خدا |
|
|
|
صورت مي گيرد. به گفته وي، اعتقاد شيعه به مهدي، |
|
|
|
شخصي است نه نوعي. به عبارت ديگر، |
|
|
|
به مهدي مشخص (که فرزند رسول خدا و نامش مهدي است) |
|
|
|
اعتقاد دارند نه يک مهدي کلي |
|
|
|
نامشخص که روزي به عنوان مصلح جهاني ظهور خواهد |
|
|
|
کرد. در ادامه نيز سخنان محيي الدين |
|
|
|
بن عربي (638 ق) که خود را ختم ولايت قلمداد نموده، |
|
|
|
مردود شمرده است. |
|
|
|
تحقيقي است درباره مسئله ولايت و تطبيق آن با |
|
|
|
امامان شيعه و اثبات خاتميت آن با |
|
|
|
وجود امام عصر (ع). مؤلف براي نقد نظرات صوفيه که |
|
|
|
از مسئله ولايت استفاده کرده و |
|
|
|
باعث به اشتباه افتادن ديگران شده، دست به نگارش |
|
|
|
اثر زده است. به نظر وي، صوفيه |
|
|
|
مسئله ولايت و ولي را از شيعه گرفته و آثار و قدرت |
|
|
|
معنوي ولايت را به اقطاب و |
|
|
|
مرشدين صوفيه نسبت داده اند؛ در حالي که به نظر |
|
|
|
قرآن، نصب ولي و وصي از طرف خدا |
|
|
|
صورت مي گيرد. به گفته وي، اعتقاد شيعه به مهدي، |
|
|
|
شخصي است نه نوعي. به عبارت ديگر، |
|
|
|
به مهدي مشخص (که فرزند رسول خدا و نامش مهدي است) |
|
|
|
اعتقاد دارند نه يک مهدي کلي |
|
|
|
نامشخص که روزي به عنوان مصلح جهاني ظهور خواهد |
|
|
|
کرد. در ادامه نيز سخنان محيي الدين |
|
|
|
بن عربي (638 ق) که خود را ختم ولايت قلمداد نموده، |
|
|
|
مردود شمرده است. |
|