|
|
|
پژوهشي درباره فلسفه امامت و بررسي ديدگاه هاي |
|
|
|
متکلمان اسلامي در اين باره است. نويسنده با استناد |
|
|
|
به ديدگاه هاي پاره اي از علماي اهل سنت و شيعه و |
|
|
|
برخي از مذاهب کلامي مانند ماتريديه، اشعريه، معتزله |
|
|
|
به بررسي اين مسأله پرداخته است. وي بر ضرورت وجود |
|
|
|
امام معصوم در هر عصري تأکيد و ادامه آن را بيان |
|
|
|
کرده است. در ادامه ديدگاه اماميه در زمينه فلسفه |
|
|
|
امامت را مورد بحث قرار داده و و تحقق اهداف و اغراض |
|
|
|
چندي را منوط به آن دانسته است. برخي از اين اغراض |
|
|
|
عبارتند از: حفظ نظام اجتماعي مسلمانان، برقراري |
|
|
|
عدالت اجتماعي، تکاليف اجتماعي، اجراي حدود الهي، |
|
|
|
امامت لطف، نقل و حفظ شريعت و بيان تفصيلي احکام. |
|
|
|
پژوهشي درباره فلسفه امامت و بررسي ديدگاه هاي |
|
|
|
متکلمان اسلامي در اين باره است. نويسنده با استناد |
|
|
|
به ديدگاه هاي پاره اي از علماي اهل سنت و شيعه و |
|
|
|
برخي از مذاهب کلامي مانند ماتريديه، اشعريه، معتزله |
|
|
|
به بررسي اين مسأله پرداخته است. وي بر ضرورت وجود |
|
|
|
امام معصوم در هر عصري تأکيد و ادامه آن را بيان |
|
|
|
کرده است. در ادامه ديدگاه اماميه در زمينه فلسفه |
|
|
|
امامت را مورد بحث قرار داده و و تحقق اهداف و اغراض |
|
|
|
چندي را منوط به آن دانسته است. برخي از اين اغراض |
|
|
|
عبارتند از: حفظ نظام اجتماعي مسلمانان، برقراري |
|
|
|
عدالت اجتماعي، تکاليف اجتماعي، اجراي حدود الهي، |
|
|
|
امامت لطف، نقل و حفظ شريعت و بيان تفصيلي احکام. |
|