|
|
|
پژوهشي درباره فلسفه امامت از ديدگاه قرآن است. |
|
|
|
نويسنده نخست، با طرح و تحليل پاره اي از آيات، به |
|
|
|
توضيح مفهوم لغوي امامت پرداخته، آن گاه با طرح دو |
|
|
|
عنوان؛ فلسفه خلقت و امامت و هدايت، بحث خود را پي |
|
|
|
مي گيرد. وي معتقد است؛ امام، تنها فرد صلاحيت |
|
|
|
داربراي خلافت خداوند در زمين مي باشد. همچنين، يکي |
|
|
|
از نقش ها و اهداف اساسي امامت، هدايت افراد بشر است |
|
|
|
واين هدايت داراي دو رويکرد سياسي و ديني است، بدين |
|
|
|
معني که امام علاوه بر رهبري سياسي جامعه، عهده دار |
|
|
|
هدايت تشريحي مردم نيز هست. |
|
|
|
پژوهشي درباره فلسفه امامت از ديدگاه قرآن است. |
|
|
|
نويسنده نخست، با طرح و تحليل پاره اي از آيات، به |
|
|
|
توضيح مفهوم لغوي امامت پرداخته، آن گاه با طرح دو |
|
|
|
عنوان؛ فلسفه خلقت و امامت و هدايت، بحث خود را پي |
|
|
|
مي گيرد. وي معتقد است؛ امام، تنها فرد صلاحيت |
|
|
|
داربراي خلافت خداوند در زمين مي باشد. همچنين، يکي |
|
|
|
از نقش ها و اهداف اساسي امامت، هدايت افراد بشر است |
|
|
|
واين هدايت داراي دو رويکرد سياسي و ديني است، بدين |
|
|
|
معني که امام علاوه بر رهبري سياسي جامعه، عهده دار |
|
|
|
هدايت تشريحي مردم نيز هست. |
|