|
|
|
پژوهشي درباره ادعاي نفي خاتميت و نقد آن است. اين |
|
|
|
دعا از سوي ميرزا علي باب و ميرزا حسين علي نوري و |
|
|
|
طرفداران و پيروان آنان مطرح شد، آنان در صدد تفسير |
|
|
|
و توجيه و تأويل خاتميت نبوت پيامبر اسلام پرداختند |
|
|
|
تا به زعم خود ثابت کنند که؛ در اسلام راه رسالت |
|
|
|
ظهور نبي صاحب شريعت و دين جديد باز است و آنچه که |
|
|
|
ختم شده نبوت رؤيايي و تبعي است، لذا وحي و الهام |
|
|
|
رؤيايي وجود ندارد. و تبعي است، لذا وحي و الهام |
|
|
|
رؤيايي وجود ندارد. نويسنده با استدلال به آيه چهلم |
|
|
|
سوره احزاب که صريحا ختم نبوت پيامبر را اعلام کرده |
|
|
|
و تحليل لغوي و مفهومي آن و نيز با شرح راجع به نبي |
|
|
|
و رسول اين ادعا را مردود شمرده و خاتميت رسول خدا |
|
|
|
را به اثبات رسانده است. بخش پاياني مقاله مشتمل بر |
|
|
|
کتاب شناسي نقد بابيت است وتعدادي از کتابهايي که در |
|
|
|
رد بابيت نگاشته شده معرفي گرديده است. |
|
|
|
پژوهشي درباره ادعاي نفي خاتميت و نقد آن است. اين |
|
|
|
دعا از سوي ميرزا علي باب و ميرزا حسين علي نوري و |
|
|
|
طرفداران و پيروان آنان مطرح شد، آنان در صدد تفسير |
|
|
|
و توجيه و تأويل خاتميت نبوت پيامبر اسلام پرداختند |
|
|
|
تا به زعم خود ثابت کنند که؛ در اسلام راه رسالت |
|
|
|
ظهور نبي صاحب شريعت و دين جديد باز است و آنچه که |
|
|
|
ختم شده نبوت رؤيايي و تبعي است، لذا وحي و الهام |
|
|
|
رؤيايي وجود ندارد. و تبعي است، لذا وحي و الهام |
|
|
|
رؤيايي وجود ندارد. نويسنده با استدلال به آيه چهلم |
|
|
|
سوره احزاب که صريحا ختم نبوت پيامبر را اعلام کرده |
|
|
|
و تحليل لغوي و مفهومي آن و نيز با شرح راجع به نبي |
|
|
|
و رسول اين ادعا را مردود شمرده و خاتميت رسول خدا |
|
|
|
را به اثبات رسانده است. بخش پاياني مقاله مشتمل بر |
|
|
|
کتاب شناسي نقد بابيت است وتعدادي از کتابهايي که در |
|
|
|
رد بابيت نگاشته شده معرفي گرديده است. |
|