|
|
|
خداوند متعال ممکن است بنا بر مصلحتي مسئله اي را |
|
|
|
از زبان پيامبر با اولياي خويش به نحوي تبيين کند، |
|
|
|
سپس در مقام عمل و ظهور، غير آن را به اجرا در آورد، |
|
|
|
از اين مسئله در کتب فلسفي و عقيدتي، تحت عنوان |
|
|
|
بداء ياد شده است. نويسنده در اين نوشتار در پي پاسخ |
|
|
|
به اين سؤال است که آيا بداء در مورد علائم ظهور |
|
|
|
امام زمان (عج) و يا اصلا ظهور خود آن حضرت رخ خواهد |
|
|
|
داد يا نه. وي ضمن تقسيم نشانه هاي ظهور به نشانه |
|
|
|
هاي محتوم به هيچ وجه بداء رخ نخواهد داد هر چند که |
|
|
|
ممکن است خداوند اين نشانه ها را با کمي تغيير و |
|
|
|
تحول ظاهر سازد. ولي در مورد نشانه هاي غير محتوم |
|
|
|
امکان وقوع بداء وجود دارد. |
|
|
|
خداوند متعال ممکن است بنا بر مصلحتي مسئله اي را |
|
|
|
از زبان پيامبر با اولياي خويش به نحوي تبيين کند، |
|
|
|
سپس در مقام عمل و ظهور، غير آن را به اجرا در آورد، |
|
|
|
از اين مسئله در کتب فلسفي و عقيدتي، تحت عنوان |
|
|
|
بداء ياد شده است. نويسنده در اين نوشتار در پي پاسخ |
|
|
|
به اين سؤال است که آيا بداء در مورد علائم ظهور |
|
|
|
امام زمان (عج) و يا اصلا ظهور خود آن حضرت رخ خواهد |
|
|
|
داد يا نه. وي ضمن تقسيم نشانه هاي ظهور به نشانه |
|
|
|
هاي محتوم به هيچ وجه بداء رخ نخواهد داد هر چند که |
|
|
|
ممکن است خداوند اين نشانه ها را با کمي تغيير و |
|
|
|
تحول ظاهر سازد. ولي در مورد نشانه هاي غير محتوم |
|
|
|
امکان وقوع بداء وجود دارد. |
|