|
|
|
نويسنده معتقد است مسئله امام مهدي (عج) امري است |
|
|
|
ديني که ريشه در قرآن و حديث |
|
|
|
دارد. وي با نقل آياتي از قرآن، به تطبيق آن بر |
|
|
|
امام عصر مي پردازد و احاديثي از |
|
|
|
ائمه اطهار را در تاييد آنها نقل مي کند. مؤلف با |
|
|
|
اشاره به غيبت امام (ع) به بيان |
|
|
|
دسته اي از علائم ظهور مي پردازد که از نظر تاريخي |
|
|
|
تحقق يافته است. سپس علائمي را |
|
|
|
که نزديک ظهور امام تحقق خواهند يافت، برمي شمارد. |
|
|
|
سفياني، يماني، جنگ در کوفه و |
|
|
|
بغداد و قتل نفس زکيه از جمله اين علايمند تا اين |
|
|
|
که در يک روز عاشورا، فجر صادق |
|
|
|
امامت از مکه طلوع خواهد نمود و جهان را به نور خود |
|
|
|
روشن خواهد ساخت. نويسنده در |
|
|
|
پايان، پس از بيان چگونگي شکل گيري دولت امام مهدي |
|
|
|
(عج)، به توجيه احاديث مربوط به |
|
|
|
ظهور امام زمان با توجه به بداء مي پردازد. |
|
|
|
نويسنده معتقد است مسئله امام مهدي (عج) امري است |
|
|
|
ديني که ريشه در قرآن و حديث |
|
|
|
دارد. وي با نقل آياتي از قرآن، به تطبيق آن بر |
|
|
|
امام عصر مي پردازد و احاديثي از |
|
|
|
ائمه اطهار را در تاييد آنها نقل مي کند. مؤلف با |
|
|
|
اشاره به غيبت امام (ع) به بيان |
|
|
|
دسته اي از علائم ظهور مي پردازد که از نظر تاريخي |
|
|
|
تحقق يافته است. سپس علائمي را |
|
|
|
که نزديک ظهور امام تحقق خواهند يافت، برمي شمارد. |
|
|
|
سفياني، يماني، جنگ در کوفه و |
|
|
|
بغداد و قتل نفس زکيه از جمله اين علايمند تا اين |
|
|
|
که در يک روز عاشورا، فجر صادق |
|
|
|
امامت از مکه طلوع خواهد نمود و جهان را به نور خود |
|
|
|
روشن خواهد ساخت. نويسنده در |
|
|
|
پايان، پس از بيان چگونگي شکل گيري دولت امام مهدي |
|
|
|
(عج)، به توجيه احاديث مربوط به |
|
|
|
ظهور امام زمان با توجه به بداء مي پردازد. |
|