|
|
|
بررسي مسئله فوتوريسم يا آينده گرايي ازمنظر غربي و |
|
|
|
اسلامي آن با استفاده از مقاله فرجام تاريخ و انسان |
|
|
|
واپسين، اثر فوکوياما، نظريه پرداز امريکايي است. |
|
|
|
نويسنده معتقد است که تمام اديان الهي و نظريه |
|
|
|
پردازان مادي غرب، فرجام تاريخ را چنين توصيف کرده |
|
|
|
اند که در آن دوره بشريت بر خلاف تاريخ گذشته، چالش |
|
|
|
ها و تکاپو هايش براي جنگ باموانع نيست بلکه، انسان |
|
|
|
اين دوره، در جامعه مطلوب خود همه چيز را آماده و در |
|
|
|
دسترس مي بيند. در ادامه به طرح ديدگاه هاي |
|
|
|
فوکوياما در اين باره پرداخته است. از موضوعات مطرح |
|
|
|
شده در اين نوشتار است: مبناي انسان شناسي غرب مدرن، |
|
|
|
آينده تاريخ از ديدگاه ليبراليسم، ويژگي هاي عصر |
|
|
|
مدرنيته، انسان موعود از ديدگاه اسلام. |
|
|
|
بررسي مسئله فوتوريسم يا آينده گرايي ازمنظر غربي و |
|
|
|
اسلامي آن با استفاده از مقاله فرجام تاريخ و انسان |
|
|
|
واپسين، اثر فوکوياما، نظريه پرداز امريکايي است. |
|
|
|
نويسنده معتقد است که تمام اديان الهي و نظريه |
|
|
|
پردازان مادي غرب، فرجام تاريخ را چنين توصيف کرده |
|
|
|
اند که در آن دوره بشريت بر خلاف تاريخ گذشته، چالش |
|
|
|
ها و تکاپو هايش براي جنگ باموانع نيست بلکه، انسان |
|
|
|
اين دوره، در جامعه مطلوب خود همه چيز را آماده و در |
|
|
|
دسترس مي بيند. در ادامه به طرح ديدگاه هاي |
|
|
|
فوکوياما در اين باره پرداخته است. از موضوعات مطرح |
|
|
|
شده در اين نوشتار است: مبناي انسان شناسي غرب مدرن، |
|
|
|
آينده تاريخ از ديدگاه ليبراليسم، ويژگي هاي عصر |
|
|
|
مدرنيته، انسان موعود از ديدگاه اسلام. |
|