|
|
|
نويسنده نخست با استناد و اتکا به آيات قرآن، اين |
|
|
|
موضوع را يادآورد مي شود که |
|
|
|
پيامبران الهي، واسطه بين خدا و بشر بوده اند و به |
|
|
|
خاطر تحقق بخشيدن به هدف خلقت و |
|
|
|
خضوع و بندگي انسان ها در مقابل پروردگارشان، به |
|
|
|
رسالت مبعوث گشته اند. وي در |
|
|
|
ادامه، هدف بشر و رجوع به فطرت خداجوي او و |
|
|
|
برپاداشتن قسط و عدل ميان انسان ها را |
|
|
|
از وظايف پيامبران دانسته و نتيجه گرفته است که هيچ |
|
|
|
کدام از پيامبران نتوانسته اند |
|
|
|
قسط و عدل را برپا کنند. نويسنده در پايان، تنها |
|
|
|
برپادارنده قسط و عدل را حضرت مهدي |
|
|
|
مي داند که روزي قسط و عدالت را در جهان حاکم |
|
|
|
مي سازد و براي تحقق اين آرزو از مردم |
|
|
|
خواسته که براي ظهور هر چه سريع تر آن حضرت دعا |
|
|
|
کنند. |
|
|
|
نويسنده نخست با استناد و اتکا به آيات قرآن، اين |
|
|
|
موضوع را يادآورد مي شود که |
|
|
|
پيامبران الهي، واسطه بين خدا و بشر بوده اند و به |
|
|
|
خاطر تحقق بخشيدن به هدف خلقت و |
|
|
|
خضوع و بندگي انسان ها در مقابل پروردگارشان، به |
|
|
|
رسالت مبعوث گشته اند. وي در |
|
|
|
ادامه، هدف بشر و رجوع به فطرت خداجوي او و |
|
|
|
برپاداشتن قسط و عدل ميان انسان ها را |
|
|
|
از وظايف پيامبران دانسته و نتيجه گرفته است که هيچ |
|
|
|
کدام از پيامبران نتوانسته اند |
|
|
|
قسط و عدل را برپا کنند. نويسنده در پايان، تنها |
|
|
|
برپادارنده قسط و عدل را حضرت مهدي |
|
|
|
مي داند که روزي قسط و عدالت را در جهان حاکم |
|
|
|
مي سازد و براي تحقق اين آرزو از مردم |
|
|
|
خواسته که براي ظهور هر چه سريع تر آن حضرت دعا |
|
|
|
کنند. |
|