|
|
|
موضوع مقاله، تجلي توحيد در نظام امامت است و چون |
|
|
|
با تجلي توحيد در تمام رسالت هاي |
|
|
|
پيامبران و رسالت اسلام و تجلي آن در امامت حضرت |
|
|
|
مهدي (عج) ارتباط دارد، نويسنده طي |
|
|
|
4 فصل اين مباحث را بررسي کرده است. در فصل نخست به |
|
|
|
توضيح تجلي توحيد در کل رسالت |
|
|
|
انبيا و معارف و شرايع آسماني مي پردازد و با |
|
|
|
استناد به آيات و احاديث، وجوه |
|
|
|
گوناگون دعوت پيامبران به توحيد را توضيح مي دهد. |
|
|
|
در فصل دوم، توحيد در اسلام بررسي |
|
|
|
مي شود و تساوي نژادي و طبقاتي و اقليتي انسان ها |
|
|
|
را نتيجه مي گيرد. فصل سوم به بحث |
|
|
|
تجلي توحيد در نظام امامت پرداخته و طي آن از |
|
|
|
انتصابي بودن نظام امامت و انتساب آن |
|
|
|
به خداوند سخن گفته شده است. بر همين اساس، نويسنده |
|
|
|
امامت و ولايت امامان شيعه را |
|
|
|
در طول ولايت خداوند دانسته و تصرفات آن را در |
|
|
|
تکوين و تشريع، جلوه هايي از توحيد |
|
|
|
معرفي کرده است. وي در پايان، تجلي توحيد در امامت |
|
|
|
حضرت مهدي را بررسي کرده و جهاني |
|
|
|
شدن اسلام و نابودي ظلم و کفر از پهنه هستي را از |
|
|
|
نتايج ظهور آن حضرت دانسته است. |
|
|
|
موضوع مقاله، تجلي توحيد در نظام امامت است و چون |
|
|
|
با تجلي توحيد در تمام رسالت هاي |
|
|
|
پيامبران و رسالت اسلام و تجلي آن در امامت حضرت |
|
|
|
مهدي (عج) ارتباط دارد، نويسنده طي |
|
|
|
4 فصل اين مباحث را بررسي کرده است. در فصل نخست به |
|
|
|
توضيح تجلي توحيد در کل رسالت |
|
|
|
انبيا و معارف و شرايع آسماني مي پردازد و با |
|
|
|
استناد به آيات و احاديث، وجوه |
|
|
|
گوناگون دعوت پيامبران به توحيد را توضيح مي دهد. |
|
|
|
در فصل دوم، توحيد در اسلام بررسي |
|
|
|
مي شود و تساوي نژادي و طبقاتي و اقليتي انسان ها |
|
|
|
را نتيجه مي گيرد. فصل سوم به بحث |
|
|
|
تجلي توحيد در نظام امامت پرداخته و طي آن از |
|
|
|
انتصابي بودن نظام امامت و انتساب آن |
|
|
|
به خداوند سخن گفته شده است. بر همين اساس، نويسنده |
|
|
|
امامت و ولايت امامان شيعه را |
|
|
|
در طول ولايت خداوند دانسته و تصرفات آن را در |
|
|
|
تکوين و تشريع، جلوه هايي از توحيد |
|
|
|
معرفي کرده است. وي در پايان، تجلي توحيد در امامت |
|
|
|
حضرت مهدي را بررسي کرده و جهاني |
|
|
|
شدن اسلام و نابودي ظلم و کفر از پهنه هستي را از |
|
|
|
نتايج ظهور آن حضرت دانسته است. |
|