|
|
|
بررسي اهداف اديان الهي و تطبيق آن با نظام امامت |
|
|
|
است. نويسنده اهداف تمام اديان |
|
|
|
الهي را توحيد خالص و دوري از شرک و کفر دانسته و |
|
|
|
اسلام را در اين ميان، شاخص ترين |
|
|
|
دين که بيانگر کامل ترين درجه توحيد است، معرفي |
|
|
|
مي کند. وي يکي از شعبات توحيد را |
|
|
|
امامت و ولايت شمرده است؛ چراکه اصل حکومت و ولايت |
|
|
|
از آن خداست و او اين مقام را به |
|
|
|
برخي انسان هاي والا به عنوان امام و ولي واگذار |
|
|
|
کرده است و تمام حکومت هايي که |
|
|
|
ولايتشان از طرف خداوند تنفيذ نشده باشد، باطل و در |
|
|
|
حکم طاغوت هستند. به نظر وي، |
|
|
|
معناي توحيد و شرک نورزيدن به خداوند، يعني |
|
|
|
نپذيرفتن نظام ديگري غير از نظام امامت |
|
|
|
که نظام الهي است. وي در ادامه به اين 2 پرسش پاسخ |
|
|
|
گفته است: آيا اذن الهي بر ولايت |
|
|
|
کسي وجود دارد يا نه؟ اگر وجود دارد، به چه کساني |
|
|
|
تفويض شده است؟ در بحث پاياني، |
|
|
|
نگارنده نتيجه گرفته که در نظام امامت شيعه (11 |
|
|
|
امام اول) توحيد به معناي کامل کلمه |
|
|
|
و به طور بالفعل ظهور و تجلي پيدا نکرد و تجلي کامل |
|
|
|
آن به عهده حکومت امام مهدي در |
|
|
|
آخرالزمان گذارده شده است. |
|
|
|
بررسي اهداف اديان الهي و تطبيق آن با نظام امامت |
|
|
|
است. نويسنده اهداف تمام اديان |
|
|
|
الهي را توحيد خالص و دوري از شرک و کفر دانسته و |
|
|
|
اسلام را در اين ميان، شاخص ترين |
|
|
|
دين که بيانگر کامل ترين درجه توحيد است، معرفي |
|
|
|
مي کند. وي يکي از شعبات توحيد را |
|
|
|
امامت و ولايت شمرده است؛ چراکه اصل حکومت و ولايت |
|
|
|
از آن خداست و او اين مقام را به |
|
|
|
برخي انسان هاي والا به عنوان امام و ولي واگذار |
|
|
|
کرده است و تمام حکومت هايي که |
|
|
|
ولايتشان از طرف خداوند تنفيذ نشده باشد، باطل و در |
|
|
|
حکم طاغوت هستند. به نظر وي، |
|
|
|
معناي توحيد و شرک نورزيدن به خداوند، يعني |
|
|
|
نپذيرفتن نظام ديگري غير از نظام امامت |
|
|
|
که نظام الهي است. وي در ادامه به اين 2 پرسش پاسخ |
|
|
|
گفته است: آيا اذن الهي بر ولايت |
|
|
|
کسي وجود دارد يا نه؟ اگر وجود دارد، به چه کساني |
|
|
|
تفويض شده است؟ در بحث پاياني، |
|
|
|
نگارنده نتيجه گرفته که در نظام امامت شيعه (11 |
|
|
|
امام اول) توحيد به معناي کامل کلمه |
|
|
|
و به طور بالفعل ظهور و تجلي پيدا نکرد و تجلي کامل |
|
|
|
آن به عهده حکومت امام مهدي در |
|
|
|
آخرالزمان گذارده شده است. |
|