|
|
|
داراي مطالب مختلف از معارف اسلامي است که فصلي از |
|
|
|
آن مربوط به غيبت امام زمان (عج) |
|
|
|
است. نويسنده ضمن ارائه مباحثي درباره غيبت و اسباب |
|
|
|
آن، در پاسخ به پرسشي در علت |
|
|
|
غيبت امام زمان، آورده است: اولا لازم نيست که ما |
|
|
|
علت همه چيز را بدانيم. بسياري از |
|
|
|
امور هست که ما قبول داريم ولي علت آن را |
|
|
|
نمي دانيم؛ ثانيا، يکي از اسباب غيبت |
|
|
|
امام، خوف از جان خويش بوده است که بر اساس حکم |
|
|
|
وجوب حفظ نفس بر او لازم بود از چشم |
|
|
|
دشمنان پنهان شود تا زمان ظهور و قيام او فرا رسد؛ |
|
|
|
همان گونه که حضرت موسي از خوف |
|
|
|
فرعونيان فرار کرد و آيه 21 سوره شعرا نيز به آن |
|
|
|
گواهي دارد. در پايان، چند روايت |
|
|
|
را که بر موضوع غيبت به خاطر خوف از دشمنان اشاره |
|
|
|
دارند آورده است. در بخشي ديگر، |
|
|
|
اين پرسش را پاسخ مي دهد: با توجه به اين که امام |
|
|
|
غايب است و در دسترس عموم مردم |
|
|
|
نيست و بسياري از احکام هم بايد از او اخذ شود، |
|
|
|
وظيفه مردم در اين دوران چيست؟ وي |
|
|
|
در پايان وظيفه مردم را در اين زمان، رجوع به فقهاي |
|
|
|
پيرو ائمه هدي مي داند که بر |
|
|
|
آنان لازم است احکام قطعي شريعت را از ميان |
|
|
|
گفته هاي پدران معصوم آن امام به دست |
|
|
|
آورده، به مردم ابلاغ کنند؛ البته امام زمان بر |
|
|
|
بالاي سر آنها از لغزش آنان جلوگيري |
|
|
|
مي کند. مؤلف بخشي از اين مجموعه را به ديرزيستي |
|
|
|
حضرت مهدي اختصاص داده و آن را |
|
|
|
،کتاب البرهان علي صحة طول عمر الإمام صاحب الزمان |
|
|
|
و بيان جواز تطاول الأعمار، نام |
|
|
|
نهاده است. وي در اين بخش به استناد دلايل گوناگون |
|
|
|
از جمله دراز عمران تاريخ امکان |
|
|
|
طول عمر را اثبات کرده است. |
|
|
|
داراي مطالب مختلف از معارف اسلامي است که فصلي از |
|
|
|
آن مربوط به غيبت امام زمان (عج) |
|
|
|
است. نويسنده ضمن ارائه مباحثي درباره غيبت و اسباب |
|
|
|
آن، در پاسخ به پرسشي در علت |
|
|
|
غيبت امام زمان، آورده است: اولا لازم نيست که ما |
|
|
|
علت همه چيز را بدانيم. بسياري از |
|
|
|
امور هست که ما قبول داريم ولي علت آن را |
|
|
|
نمي دانيم؛ ثانيا، يکي از اسباب غيبت |
|
|
|
امام، خوف از جان خويش بوده است که بر اساس حکم |
|
|
|
وجوب حفظ نفس بر او لازم بود از چشم |
|
|
|
دشمنان پنهان شود تا زمان ظهور و قيام او فرا رسد؛ |
|
|
|
همان گونه که حضرت موسي از خوف |
|
|
|
فرعونيان فرار کرد و آيه 21 سوره شعرا نيز به آن |
|
|
|
گواهي دارد. در پايان، چند روايت |
|
|
|
را که بر موضوع غيبت به خاطر خوف از دشمنان اشاره |
|
|
|
دارند آورده است. در بخشي ديگر، |
|
|
|
اين پرسش را پاسخ مي دهد: با توجه به اين که امام |
|
|
|
غايب است و در دسترس عموم مردم |
|
|
|
نيست و بسياري از احکام هم بايد از او اخذ شود، |
|
|
|
وظيفه مردم در اين دوران چيست؟ وي |
|
|
|
در پايان وظيفه مردم را در اين زمان، رجوع به فقهاي |
|
|
|
پيرو ائمه هدي مي داند که بر |
|
|
|
آنان لازم است احکام قطعي شريعت را از ميان |
|
|
|
گفته هاي پدران معصوم آن امام به دست |
|
|
|
آورده، به مردم ابلاغ کنند؛ البته امام زمان بر |
|
|
|
بالاي سر آنها از لغزش آنان جلوگيري |
|
|
|
مي کند. مؤلف بخشي از اين مجموعه را به ديرزيستي |
|
|
|
حضرت مهدي اختصاص داده و آن را |
|
|
|
،کتاب البرهان علي صحة طول عمر الإمام صاحب الزمان |
|
|
|
و بيان جواز تطاول الأعمار، نام |
|
|
|
نهاده است. وي در اين بخش به استناد دلايل گوناگون |
|
|
|
از جمله دراز عمران تاريخ امکان |
|
|
|
طول عمر را اثبات کرده است. |
|