|
|
|
اصل امامت باور همگاني مسلمانان بوده و هست. دلائل |
|
|
|
نقلي و عقلي و جامعه شناختي، پشتوانه اين باور است. |
|
|
|
رهاورد بيشتر اين ادله اثبات امامي است که داراي |
|
|
|
ملکه عصمت بوده و از سوي خدا معرفي شده است. در |
|
|
|
نوشتار حاضر به طرح و ارزيابي قاعده لطف به عنوان يک |
|
|
|
رويکرد عقلي بر ضرورت وجود امام پرداخته شده است. |
|
|
|
به اعتقاد نويسنده قاعده لطف يکي از اصول و قواعد |
|
|
|
مهم در کلام عدليه است و پس از قاعده حسن وقبح عقلي |
|
|
|
از بنيادي ترين قواعد کلامي به شمار مي رود. به |
|
|
|
اعتقاد وي اهميت اين قاعده بدان پايه است که نه تنها |
|
|
|
در ميان دانشمندان اسلامي بلکه حتي در ميان |
|
|
|
دانشمندان مسيحي نيز مورد بحث و گفتگو مي باشد. بر |
|
|
|
اين اساس وي در پايان مقاله به مقايسه کوتاهي ميان |
|
|
|
لطف در کلام شيعي و کلام مسيحي پرداخته است. |
|
|
|
اصل امامت باور همگاني مسلمانان بوده و هست. دلائل |
|
|
|
نقلي و عقلي و جامعه شناختي، پشتوانه اين باور است. |
|
|
|
رهاورد بيشتر اين ادله اثبات امامي است که داراي |
|
|
|
ملکه عصمت بوده و از سوي خدا معرفي شده است. در |
|
|
|
نوشتار حاضر به طرح و ارزيابي قاعده لطف به عنوان يک |
|
|
|
رويکرد عقلي بر ضرورت وجود امام پرداخته شده است. |
|
|
|
به اعتقاد نويسنده قاعده لطف يکي از اصول و قواعد |
|
|
|
مهم در کلام عدليه است و پس از قاعده حسن وقبح عقلي |
|
|
|
از بنيادي ترين قواعد کلامي به شمار مي رود. به |
|
|
|
اعتقاد وي اهميت اين قاعده بدان پايه است که نه تنها |
|
|
|
در ميان دانشمندان اسلامي بلکه حتي در ميان |
|
|
|
دانشمندان مسيحي نيز مورد بحث و گفتگو مي باشد. بر |
|
|
|
اين اساس وي در پايان مقاله به مقايسه کوتاهي ميان |
|
|
|
لطف در کلام شيعي و کلام مسيحي پرداخته است. |
|