|
|
|
اين نوشته با هدف اثبات پيوند ميان تمدن و تشيع و |
|
|
|
سازگاري ميان علم و دين سامان |
|
|
|
يافته است. نويسنده به اين منظور، نخست خلاصه اي از |
|
|
|
زندگاني امامان شيعه را ذکر و |
|
|
|
سپس با تفصيل بيش تر، مسئله ولادت امام مهدي و غيبت |
|
|
|
و ظهور او را بررسي کرده است. |
|
|
|
وي در اين قسمت ضمن پاسخ گويي به شبهاتي که در باره |
|
|
|
اصل وجود و دلالت امام مهدي |
|
|
|
مطرح شده پاسخ داده و آن گاه به بيان ويژگي هاي عصر |
|
|
|
ظهور پرداخته است. نويسنده بر 2 |
|
|
|
ويژگي توسعه علم و برقراري صلح جهاني در عصر ظهور |
|
|
|
تاکيد کرده و نتيجه گرفته است که |
|
|
|
برخي پيش بيني هاي نااميد کننده درباره آينده جهان، |
|
|
|
مخدوش است و به نظر او، عصر |
|
|
|
ظهور عصر تکامل عقلانيت و علم خوهد بود و جهان |
|
|
|
سرشار از عدل و داد خواهد گشت. |
|
|
|
اين نوشته با هدف اثبات پيوند ميان تمدن و تشيع و |
|
|
|
سازگاري ميان علم و دين سامان |
|
|
|
يافته است. نويسنده به اين منظور، نخست خلاصه اي از |
|
|
|
زندگاني امامان شيعه را ذکر و |
|
|
|
سپس با تفصيل بيش تر، مسئله ولادت امام مهدي و غيبت |
|
|
|
و ظهور او را بررسي کرده است. |
|
|
|
وي در اين قسمت ضمن پاسخ گويي به شبهاتي که در باره |
|
|
|
اصل وجود و دلالت امام مهدي |
|
|
|
مطرح شده پاسخ داده و آن گاه به بيان ويژگي هاي عصر |
|
|
|
ظهور پرداخته است. نويسنده بر 2 |
|
|
|
ويژگي توسعه علم و برقراري صلح جهاني در عصر ظهور |
|
|
|
تاکيد کرده و نتيجه گرفته است که |
|
|
|
برخي پيش بيني هاي نااميد کننده درباره آينده جهان، |
|
|
|
مخدوش است و به نظر او، عصر |
|
|
|
ظهور عصر تکامل عقلانيت و علم خوهد بود و جهان |
|
|
|
سرشار از عدل و داد خواهد گشت. |
|