|
|
|
پژوهشي است درباره فرقه شيخيه و بنيان گذار آن، شيخ |
|
|
|
احمد احسايي. نويسنده با اشاره |
|
|
|
به انديشه هاي شيخ احمد احسايي و عقيده او به عالم |
|
|
|
هورقليايي و زندگي هورقليايي |
|
|
|
امام زمان (عج)، به واژه شناسي و ادبيات وي |
|
|
|
مي پردازد و آن را برگرفته از فلسفه |
|
|
|
اشراق مي داند؛ اما با اين ويژگي که شيخ احمد از |
|
|
|
عمق اين اصطلاحات بي خبر بوده و با |
|
|
|
به کار بردن اين الفاظ نامأنوس، سعي در القاي نيات |
|
|
|
باطني خود داشته است. نويسنده، |
|
|
|
ضمن نقد و رد اين توهمات، معتقد است پيدايش بابيت و |
|
|
|
بهاييت، بازتاب افکار شيخيه در |
|
|
|
مسئله امام زمان (عج) بوده است. |
|
|
|
پژوهشي است درباره فرقه شيخيه و بنيان گذار آن، شيخ |
|
|
|
احمد احسايي. نويسنده با اشاره |
|
|
|
به انديشه هاي شيخ احمد احسايي و عقيده او به عالم |
|
|
|
هورقليايي و زندگي هورقليايي |
|
|
|
امام زمان (عج)، به واژه شناسي و ادبيات وي |
|
|
|
مي پردازد و آن را برگرفته از فلسفه |
|
|
|
اشراق مي داند؛ اما با اين ويژگي که شيخ احمد از |
|
|
|
عمق اين اصطلاحات بي خبر بوده و با |
|
|
|
به کار بردن اين الفاظ نامأنوس، سعي در القاي نيات |
|
|
|
باطني خود داشته است. نويسنده، |
|
|
|
ضمن نقد و رد اين توهمات، معتقد است پيدايش بابيت و |
|
|
|
بهاييت، بازتاب افکار شيخيه در |
|
|
|
مسئله امام زمان (عج) بوده است. |
|