|
|
|
ردي است بر آيين بهاييت. نويسنده معتقد است ريشه |
|
|
|
بهاييت از بابيت است و آن نيز از |
|
|
|
شيخيگري. شيخيه نيز از تشيع سرچشمه گرفته است و |
|
|
|
پيدايش اين فرقه ربطي به روس و |
|
|
|
انگليس ندارد. نويسنده با اشاره به پندار مهدويت در |
|
|
|
آيين کهن ايران، معتقد است در |
|
|
|
صدر اسلام، اين پندار نبود و در سده اول توسط محمد |
|
|
|
حنفيه پديد آمد؛ سپس آرزومندان |
|
|
|
خلافت، با اين ابزار به ميدان سياست مي آمدند و |
|
|
|
امام صادق (ع) و پيروانش نيز از اين |
|
|
|
ابزار سود جستند و سپس شيخيگري و به دنبال آن |
|
|
|
بهاييگري پديد آمد! نويسنده سپس به |
|
|
|
ذکر ايرادهايي مي پردازد که به کيش بهاييت وارد |
|
|
|
است؛ از جمله اين که شالوده اين |
|
|
|
ادعاها بر عقل و انديشه استوار نيست. نويسنده معتقد |
|
|
|
است پيدايش بهاييت باعث اختلاف |
|
|
|
و دو دستگي در بين ملت ايران گشته و هدف او رفع اين |
|
|
|
تيرگي است. |
|
|
|
ردي است بر آيين بهاييت. نويسنده معتقد است ريشه |
|
|
|
بهاييت از بابيت است و آن نيز از |
|
|
|
شيخيگري. شيخيه نيز از تشيع سرچشمه گرفته است و |
|
|
|
پيدايش اين فرقه ربطي به روس و |
|
|
|
انگليس ندارد. نويسنده با اشاره به پندار مهدويت در |
|
|
|
آيين کهن ايران، معتقد است در |
|
|
|
صدر اسلام، اين پندار نبود و در سده اول توسط محمد |
|
|
|
حنفيه پديد آمد؛ سپس آرزومندان |
|
|
|
خلافت، با اين ابزار به ميدان سياست مي آمدند و |
|
|
|
امام صادق (ع) و پيروانش نيز از اين |
|
|
|
ابزار سود جستند و سپس شيخيگري و به دنبال آن |
|
|
|
بهاييگري پديد آمد! نويسنده سپس به |
|
|
|
ذکر ايرادهايي مي پردازد که به کيش بهاييت وارد |
|
|
|
است؛ از جمله اين که شالوده اين |
|
|
|
ادعاها بر عقل و انديشه استوار نيست. نويسنده معتقد |
|
|
|
است پيدايش بهاييت باعث اختلاف |
|
|
|
و دو دستگي در بين ملت ايران گشته و هدف او رفع اين |
|
|
|
تيرگي است. |
|