|
|
|
به بررسي چگونگي شکل گيري و عقايد يکي از فرقه هاي |
|
|
|
مدعي مهدويت پرداخته است. رهبر |
|
|
|
اين گروه که فردي شيعه به نام سيد محمد مشعشع، کار |
|
|
|
خود را در منطقه اي از عراق آغاز |
|
|
|
کرد و سپس براي حضور در پاي درس شيخ احمد بن فهد |
|
|
|
حلي، به حله آمد و پس از مدتي |
|
|
|
ادعاي مهدويت نمود. او با استفاده از اوضاع |
|
|
|
آشفته اي که در ايران آن زمان حاکم بود، |
|
|
|
به خوزستان آمد و مرکز تشکيلات خود را در اين شهر |
|
|
|
قرار داد. به عقيده نگارنده، نکته |
|
|
|
قابل توجهي که درباره اين فرقه بايد گفت، آن است که |
|
|
|
رهبر اين گروه برخلاف فرقه هايي |
|
|
|
که در طول تاريخ اسلام مدعي مهدويت بوده اند، فردي |
|
|
|
شيعه مذهب است. بخشي از کتاب، به |
|
|
|
ذکر نام کساني که پس از سيد محمد، رهبري اين گروه |
|
|
|
را به دست گرفته اند اختصاص يافته |
|
|
|
است. در پايان، نمونه هايي از اعتقادات و کلمات سيد |
|
|
|
محمد مشعشع بازگو شده است. |
|
|
|
به بررسي چگونگي شکل گيري و عقايد يکي از فرقه هاي |
|
|
|
مدعي مهدويت پرداخته است. رهبر |
|
|
|
اين گروه که فردي شيعه به نام سيد محمد مشعشع، کار |
|
|
|
خود را در منطقه اي از عراق آغاز |
|
|
|
کرد و سپس براي حضور در پاي درس شيخ احمد بن فهد |
|
|
|
حلي، به حله آمد و پس از مدتي |
|
|
|
ادعاي مهدويت نمود. او با استفاده از اوضاع |
|
|
|
آشفته اي که در ايران آن زمان حاکم بود، |
|
|
|
به خوزستان آمد و مرکز تشکيلات خود را در اين شهر |
|
|
|
قرار داد. به عقيده نگارنده، نکته |
|
|
|
قابل توجهي که درباره اين فرقه بايد گفت، آن است که |
|
|
|
رهبر اين گروه برخلاف فرقه هايي |
|
|
|
که در طول تاريخ اسلام مدعي مهدويت بوده اند، فردي |
|
|
|
شيعه مذهب است. بخشي از کتاب، به |
|
|
|
ذکر نام کساني که پس از سيد محمد، رهبري اين گروه |
|
|
|
را به دست گرفته اند اختصاص يافته |
|
|
|
است. در پايان، نمونه هايي از اعتقادات و کلمات سيد |
|
|
|
محمد مشعشع بازگو شده است. |
|