|
|
|
شرح احوال و پاسخ به شبهاتي درباره امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. نويسنده در 12 فصل، با استناد به يافته هاي |
|
|
|
عقلي و نقلي محدثان، مفسران و مورخان اماميه و عامه |
|
|
|
و نيز دستاوردهاي علوم تجربي، به تشکيک هاي گوناگون |
|
|
|
درباره مهدويت پاسخ مي دهد. طرح مباحث به شيوه |
|
|
|
مناظره است که بر جذابيت کتاب افزوده. مؤلف، آغاز |
|
|
|
عقيده به مهدويت را زمان پيامبر (ص) مي داند و شخصيت |
|
|
|
و نسب امام را بررسي مي کند و ادعاي مهدي بودن محمد |
|
|
|
حنفيه، اعتقاد زيديه به مهدويت محمد بن عبدالله بن |
|
|
|
حسن، باور واقفيه به عروج امام صادق (ع)، را رد |
|
|
|
مي کند و به رد اين نکته که منشأ مهدويت از تعاليم |
|
|
|
يهود و زرتشتي است و عبدالله سباء در ايجاد اين باور |
|
|
|
نقش داشته، مي پردازد. عالم غيب و امام عصر؛ امامت |
|
|
|
کودک 5 ساله؛ فلسفه طولاني شدن غيبت؛ مهدي در کتب |
|
|
|
اهل سنت؛ علائم و شرايط ظهور؛ ياوران وي؛ احاديث، |
|
|
|
منابع، تأليفات و اقوال بزرگان اهل سنت از مباحث مهم |
|
|
|
کتاب است. |
|
|
|
شرح احوال و پاسخ به شبهاتي درباره امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. نويسنده در 12 فصل، با استناد به يافته هاي |
|
|
|
عقلي و نقلي محدثان، مفسران و مورخان اماميه و عامه |
|
|
|
و نيز دستاوردهاي علوم تجربي، به تشکيک هاي گوناگون |
|
|
|
درباره مهدويت پاسخ مي دهد. طرح مباحث به شيوه |
|
|
|
مناظره است که بر جذابيت کتاب افزوده. مؤلف، آغاز |
|
|
|
عقيده به مهدويت را زمان پيامبر (ص) مي داند و شخصيت |
|
|
|
و نسب امام را بررسي مي کند و ادعاي مهدي بودن محمد |
|
|
|
حنفيه، اعتقاد زيديه به مهدويت محمد بن عبدالله بن |
|
|
|
حسن، باور واقفيه به عروج امام صادق (ع)، را رد |
|
|
|
مي کند و به رد اين نکته که منشأ مهدويت از تعاليم |
|
|
|
يهود و زرتشتي است و عبدالله سباء در ايجاد اين باور |
|
|
|
نقش داشته، مي پردازد. عالم غيب و امام عصر؛ امامت |
|
|
|
کودک 5 ساله؛ فلسفه طولاني شدن غيبت؛ مهدي در کتب |
|
|
|
اهل سنت؛ علائم و شرايط ظهور؛ ياوران وي؛ احاديث، |
|
|
|
منابع، تأليفات و اقوال بزرگان اهل سنت از مباحث مهم |
|
|
|
کتاب است. |
|