|
|
|
معرفي کتاب غيبت نعماني، نويسنده آن و بيان |
|
|
|
انگيزه هاي مؤلف از اين تأليف است. |
|
|
|
کتاب، قديمي ترين اثر درباره غيبت است که در سال |
|
|
|
342 هـ نوشته شده است. پس از علي |
|
|
|
بن محمد سمري، آخرين نايب خاص امام زمان (عج)، |
|
|
|
شيعيان دچار سردرگمي شدند که برخي از |
|
|
|
علماي شيعه از جمله نعماني با نوشتن کتاب هايي |
|
|
|
درباره غيبت امام (ع) با اين مشکل |
|
|
|
برخورد مناسبي کردند. فرقه اسماعيليه بيشترين |
|
|
|
مخالفت را با اماميه و عقايد آنان |
|
|
|
داشته که نعماني در اين اثر خود، به رفع شبهه هاي |
|
|
|
آنها پرداخته است. وي به ادعاي |
|
|
|
دروغين قائم فاطمي براي مهدويت نيز اشاره کرده است. |
|
|
|
انگيزه مؤلف را مي توان در 2 |
|
|
|
محور: تبيين انديشه مهدويت و پاسخ گويي به شبهه هاي |
|
|
|
دشمنان انديشه شيعيان اماميه در |
|
|
|
اين خصوص ذکر کرد. |
|
|
|
معرفي کتاب غيبت نعماني، نويسنده آن و بيان |
|
|
|
انگيزه هاي مؤلف از اين تأليف است. |
|
|
|
کتاب، قديمي ترين اثر درباره غيبت است که در سال |
|
|
|
342 هـ نوشته شده است. پس از علي |
|
|
|
بن محمد سمري، آخرين نايب خاص امام زمان (عج)، |
|
|
|
شيعيان دچار سردرگمي شدند که برخي از |
|
|
|
علماي شيعه از جمله نعماني با نوشتن کتاب هايي |
|
|
|
درباره غيبت امام (ع) با اين مشکل |
|
|
|
برخورد مناسبي کردند. فرقه اسماعيليه بيشترين |
|
|
|
مخالفت را با اماميه و عقايد آنان |
|
|
|
داشته که نعماني در اين اثر خود، به رفع شبهه هاي |
|
|
|
آنها پرداخته است. وي به ادعاي |
|
|
|
دروغين قائم فاطمي براي مهدويت نيز اشاره کرده است. |
|
|
|
انگيزه مؤلف را مي توان در 2 |
|
|
|
محور: تبيين انديشه مهدويت و پاسخ گويي به شبهه هاي |
|
|
|
دشمنان انديشه شيعيان اماميه در |
|
|
|
اين خصوص ذکر کرد. |
|