|
|
|
بحثي تحليلي درباره وجود امام مهدي (عج) است. |
|
|
|
نويسنده با استناد به ادله عقلي و |
|
|
|
نقلي و با استفاده از منابع حديثي اهل سنت و |
|
|
|
اظهارات علماي بزرگ آنان، وجود و ظهور |
|
|
|
امام مهدي را قطعي دانسته و به ابطال دلايل منکران |
|
|
|
ايشان پرداخته است. اين نوشته در |
|
|
|
رد جمله اي است که به همين مناسبت در کتاب سبائک |
|
|
|
الذهب في معرفة قبايل العرب، تأليف |
|
|
|
محمد امين السويدي البغدادي درج شده است. وي در اين |
|
|
|
کتاب مدعي است امام مهدي، هنگام |
|
|
|
وفات پدرش 5 ساله بود و شيعه معتقد است او در سال |
|
|
|
262 در سرداب غايب شد و همان صاحب |
|
|
|
سيف و قائم منتظر است که داراي 2 غيبت صغرا و کبرا |
|
|
|
است. نويسنده اين سخن را ياوه اي |
|
|
|
دانسته که با تمام قطعيات نقلي و عقلي در تعارض است |
|
|
|
و چيزي بيش از يک ادعاي بدون |
|
|
|
دليل نيست. وي سپس به تفصيل، چگونگي تولد و ادامه |
|
|
|
حيات امام مهدي را بررسي کرده و |
|
|
|
آن را به اثبات رسانده است. |
|
|
|
بحثي تحليلي درباره وجود امام مهدي (عج) است. |
|
|
|
نويسنده با استناد به ادله عقلي و |
|
|
|
نقلي و با استفاده از منابع حديثي اهل سنت و |
|
|
|
اظهارات علماي بزرگ آنان، وجود و ظهور |
|
|
|
امام مهدي را قطعي دانسته و به ابطال دلايل منکران |
|
|
|
ايشان پرداخته است. اين نوشته در |
|
|
|
رد جمله اي است که به همين مناسبت در کتاب سبائک |
|
|
|
الذهب في معرفة قبايل العرب، تأليف |
|
|
|
محمد امين السويدي البغدادي درج شده است. وي در اين |
|
|
|
کتاب مدعي است امام مهدي، هنگام |
|
|
|
وفات پدرش 5 ساله بود و شيعه معتقد است او در سال |
|
|
|
262 در سرداب غايب شد و همان صاحب |
|
|
|
سيف و قائم منتظر است که داراي 2 غيبت صغرا و کبرا |
|
|
|
است. نويسنده اين سخن را ياوه اي |
|
|
|
دانسته که با تمام قطعيات نقلي و عقلي در تعارض است |
|
|
|
و چيزي بيش از يک ادعاي بدون |
|
|
|
دليل نيست. وي سپس به تفصيل، چگونگي تولد و ادامه |
|
|
|
حيات امام مهدي را بررسي کرده و |
|
|
|
آن را به اثبات رسانده است. |
|