|
|
|
ارايه دلايل و استدلال هاي عقلي و نقلي در خصوص |
|
|
|
وجود انسان کامل و تطبيق آن بر رسول |
|
|
|
خدا و علي (ع) و فرزندان معصوم ايشان است. مؤلف با |
|
|
|
بهره گيري از قواعد فلسفي و علمي |
|
|
|
و گفته هاي فلاسفه و مفسران قرآن و عرفا، به اثبات |
|
|
|
وجود انسان کامل در رتبه اي که |
|
|
|
بالاتر از آن، جز مرتبه ربوبي نيست و از همه حدود |
|
|
|
موجودات امکاني بري باشد و تطبيق |
|
|
|
آن بر وجود پيامبر اسلام (ص) و اولياي معصوم پس از |
|
|
|
او، از جمله امام زمان (عج) |
|
|
|
پرداخته است. وي در اثبات مدعاي خود، به آيات تطهير |
|
|
|
و مباهله استناد جسته و اصرار |
|
|
|
شيعه را بر خلافت بلافصل علي (ع) و فرزندان معصوم |
|
|
|
او، به خاطر تفوق وجودي و اشراف |
|
|
|
امام بر مراتب عالي تر وجود دانسته است. وي اعتقاد |
|
|
|
به امامت و رهبري کامل ترين |
|
|
|
انسان را در دوران آخر الزمان از نوادگان فاطمه |
|
|
|
زهرا، با ذکر نام کامل، او را از |
|
|
|
جمله مواضع وفاق همه مذاهب اسلامي امروز شمرده است. |
|
|
|
ارايه دلايل و استدلال هاي عقلي و نقلي در خصوص |
|
|
|
وجود انسان کامل و تطبيق آن بر رسول |
|
|
|
خدا و علي (ع) و فرزندان معصوم ايشان است. مؤلف با |
|
|
|
بهره گيري از قواعد فلسفي و علمي |
|
|
|
و گفته هاي فلاسفه و مفسران قرآن و عرفا، به اثبات |
|
|
|
وجود انسان کامل در رتبه اي که |
|
|
|
بالاتر از آن، جز مرتبه ربوبي نيست و از همه حدود |
|
|
|
موجودات امکاني بري باشد و تطبيق |
|
|
|
آن بر وجود پيامبر اسلام (ص) و اولياي معصوم پس از |
|
|
|
او، از جمله امام زمان (عج) |
|
|
|
پرداخته است. وي در اثبات مدعاي خود، به آيات تطهير |
|
|
|
و مباهله استناد جسته و اصرار |
|
|
|
شيعه را بر خلافت بلافصل علي (ع) و فرزندان معصوم |
|
|
|
او، به خاطر تفوق وجودي و اشراف |
|
|
|
امام بر مراتب عالي تر وجود دانسته است. وي اعتقاد |
|
|
|
به امامت و رهبري کامل ترين |
|
|
|
انسان را در دوران آخر الزمان از نوادگان فاطمه |
|
|
|
زهرا، با ذکر نام کامل، او را از |
|
|
|
جمله مواضع وفاق همه مذاهب اسلامي امروز شمرده است. |
|