|
|
|
پژوهشي درباره نقش دو جانبه امام و زمان در تحولات |
|
|
|
سياسي و اجتماعي است. نويسنده پس |
|
|
|
از شرح مفهوم انتظار، از آن به عنوان مسئله اي |
|
|
|
جهاني ياد کرده و آن را به 2 نوع |
|
|
|
مثبت و منفي تقسيم نموده است. او سپس مسئله وظيفه |
|
|
|
شيعيان در عصر غيبت را مورد بررسي |
|
|
|
قرار داده و تقابل دايمي ميان حکام و مردم در ايران |
|
|
|
را معلول اعتقاد عمومي مردم به |
|
|
|
امام زمان (عج) و شيوه هاي زمام داري و عدالت گستري |
|
|
|
او دانسته است. نويسنده در |
|
|
|
ادامه، به بررسي نقش روحانيت در اين رويارويي ها |
|
|
|
پرداخته و آن را منشأ بسياري از |
|
|
|
تحولات سياسي و اجتماعي معاصر معرفي کرده است. |
|
|
|
پژوهشي درباره نقش دو جانبه امام و زمان در تحولات |
|
|
|
سياسي و اجتماعي است. نويسنده پس |
|
|
|
از شرح مفهوم انتظار، از آن به عنوان مسئله اي |
|
|
|
جهاني ياد کرده و آن را به 2 نوع |
|
|
|
مثبت و منفي تقسيم نموده است. او سپس مسئله وظيفه |
|
|
|
شيعيان در عصر غيبت را مورد بررسي |
|
|
|
قرار داده و تقابل دايمي ميان حکام و مردم در ايران |
|
|
|
را معلول اعتقاد عمومي مردم به |
|
|
|
امام زمان (عج) و شيوه هاي زمام داري و عدالت گستري |
|
|
|
او دانسته است. نويسنده در |
|
|
|
ادامه، به بررسي نقش روحانيت در اين رويارويي ها |
|
|
|
پرداخته و آن را منشأ بسياري از |
|
|
|
تحولات سياسي و اجتماعي معاصر معرفي کرده است. |
|