|
|
|
تحليلي است در آثار وجودي حضرت مهدي (عج). به عقيده |
|
|
|
نويسنده، وجود مقدس حضرت مهدي |
|
|
|
(عج) بزرگ ترين نعمت براي بشر است و براي اثبات اين |
|
|
|
عقيده، به دليل عقلي و نقلي |
|
|
|
متوسل شده است. دليل عقلي مطلب اين که ادله اي که |
|
|
|
انسان را به پيامبر نيازمند |
|
|
|
مي کند، پس از رسول خدا (ص) او را نيازمند وصي |
|
|
|
مي سازد و ادله اي که وي را مکلف به |
|
|
|
رجوع به پيامبر (ص) مي کند، براي رسيدن به هدايت |
|
|
|
راستين به امام و وصي ارجاع |
|
|
|
مي دهد. از طرفي، روايات فراوان از جمله نامه 28 |
|
|
|
نهج البلاغه، فرازهايي از زيارت |
|
|
|
جامعه و زيارت نامه حضرت مهدي (عج)، اثبات مي کند |
|
|
|
که نعمت وجود امام و حضرت مهدي |
|
|
|
(عج) از بزرگ ترين نعمت ها براي هدايت و تکامل |
|
|
|
وجودي انسان است. |
|
|
|
تحليلي است در آثار وجودي حضرت مهدي (عج). به عقيده |
|
|
|
نويسنده، وجود مقدس حضرت مهدي |
|
|
|
(عج) بزرگ ترين نعمت براي بشر است و براي اثبات اين |
|
|
|
عقيده، به دليل عقلي و نقلي |
|
|
|
متوسل شده است. دليل عقلي مطلب اين که ادله اي که |
|
|
|
انسان را به پيامبر نيازمند |
|
|
|
مي کند، پس از رسول خدا (ص) او را نيازمند وصي |
|
|
|
مي سازد و ادله اي که وي را مکلف به |
|
|
|
رجوع به پيامبر (ص) مي کند، براي رسيدن به هدايت |
|
|
|
راستين به امام و وصي ارجاع |
|
|
|
مي دهد. از طرفي، روايات فراوان از جمله نامه 28 |
|
|
|
نهج البلاغه، فرازهايي از زيارت |
|
|
|
جامعه و زيارت نامه حضرت مهدي (عج)، اثبات مي کند |
|
|
|
که نعمت وجود امام و حضرت مهدي |
|
|
|
(عج) از بزرگ ترين نعمت ها براي هدايت و تکامل |
|
|
|
وجودي انسان است. |
|