|
|
|
بررسي فلسفه غيبت امام زمان (عج) و علل تاريخي آن |
|
|
|
است. به اعتقاد نويسنده اگر چه امام زمان غايب از |
|
|
|
نظر هاست ولي اين عدم ظهور به معناي عدم حضور نيست. |
|
|
|
امام زمان همچون خورشيدي که در پشت ابرها مخفي شده، |
|
|
|
جهان را روشنايي بخشيده است و در ايام غيبت نيز |
|
|
|
انسان ها را از برکات وجودي خويش بهره مند مي سازد. |
|
|
|
غيبت نيز امري نيست که يکدفعه اتفاق افتاده باشد، |
|
|
|
بلکه زمينه آن از صدر اسلام به وجود آمده است. از |
|
|
|
نجا که اعمال خود ما باعث اين غيبت شده است، ظهور |
|
|
|
امام زمان (عج) تحقق نخواهد يافت مگر از ايجاد تحول |
|
|
|
دروني شيعيان و به طور کلي مسلمانان، و رويکرد مجدد |
|
|
|
و واقعي آنها با مذهب و معارف ديني. |
|
|
|
بررسي فلسفه غيبت امام زمان (عج) و علل تاريخي آن |
|
|
|
است. به اعتقاد نويسنده اگر چه امام زمان غايب از |
|
|
|
نظر هاست ولي اين عدم ظهور به معناي عدم حضور نيست. |
|
|
|
امام زمان همچون خورشيدي که در پشت ابرها مخفي شده، |
|
|
|
جهان را روشنايي بخشيده است و در ايام غيبت نيز |
|
|
|
انسان ها را از برکات وجودي خويش بهره مند مي سازد. |
|
|
|
غيبت نيز امري نيست که يکدفعه اتفاق افتاده باشد، |
|
|
|
بلکه زمينه آن از صدر اسلام به وجود آمده است. از |
|
|
|
نجا که اعمال خود ما باعث اين غيبت شده است، ظهور |
|
|
|
امام زمان (عج) تحقق نخواهد يافت مگر از ايجاد تحول |
|
|
|
دروني شيعيان و به طور کلي مسلمانان، و رويکرد مجدد |
|
|
|
و واقعي آنها با مذهب و معارف ديني. |
|