|
|
|
اثري است کوتاه درباره علل، حکمت و ثمرات غيبت امام |
|
|
|
عصر (عج) به صورت استدلالي و به |
|
|
|
شيوه متکلمان شيعه. مؤلف نخست درباره امامت و وجوب |
|
|
|
آن بحث کرده و پس از اثبات آن، |
|
|
|
عصمت را جزء لازم آن شمرده است؛ سپس از لحاظ تاريخي |
|
|
|
امام ها را به امام عصر رسانيده |
|
|
|
و پس از آن، از غيبت و حکمت، ثمرات آن، حکم اقامه |
|
|
|
حدود در غيبت و علم امام سخن |
|
|
|
رانده است. وي فلسفه غيبت را عدم دستيابي ظالمين به |
|
|
|
امام و رهايي وي از دشمنانش |
|
|
|
دانسته و به بسياري از پرسش ها و شبهات مخالفين |
|
|
|
پاسخ داده است. |
|
|
|
اثري است کوتاه درباره علل، حکمت و ثمرات غيبت امام |
|
|
|
عصر (عج) به صورت استدلالي و به |
|
|
|
شيوه متکلمان شيعه. مؤلف نخست درباره امامت و وجوب |
|
|
|
آن بحث کرده و پس از اثبات آن، |
|
|
|
عصمت را جزء لازم آن شمرده است؛ سپس از لحاظ تاريخي |
|
|
|
امام ها را به امام عصر رسانيده |
|
|
|
و پس از آن، از غيبت و حکمت، ثمرات آن، حکم اقامه |
|
|
|
حدود در غيبت و علم امام سخن |
|
|
|
رانده است. وي فلسفه غيبت را عدم دستيابي ظالمين به |
|
|
|
امام و رهايي وي از دشمنانش |
|
|
|
دانسته و به بسياري از پرسش ها و شبهات مخالفين |
|
|
|
پاسخ داده است. |
|