|
|
|
بررسي کوتاه در اثبات ظهور منجي بشريت، به روش |
|
|
|
اجتماعي و فلسفي است. به گفته مؤلف، |
|
|
|
انسان با ديدن ظلم و بي عدالتي در طول تاريخ، |
|
|
|
هماره اميد رسيدن به حکومت عدل و |
|
|
|
توحيد را در دل خود زنده نگه داشته و اديان الهي و |
|
|
|
غير الهي نيز با اطلاع از اين |
|
|
|
اصل، همواره به او نويد ظهور منجي داده اند؛ |
|
|
|
چنان که يهوديان به ظهور عزير نبي، |
|
|
|
مسيحيان به مسيح، زردشتيان به بهرام (فرزند سوم |
|
|
|
زرتشت)، ايرانيان باستان به کيخسرو |
|
|
|
معتقدند. نويسنده با استناد به قاعده فلسفي محال |
|
|
|
بودن قسر دائم (يعني محروم بودن |
|
|
|
حقيقتي از حقايق هستي در دوره روزگارش، از خواسته |
|
|
|
طبيعي خود مثل اين که حرارت يا |
|
|
|
نور به طور هميشه از آتش گرفته شود) گفته است: |
|
|
|
خواسته طبيعي زمين و انسان، حکومت و |
|
|
|
سلطه انسانيت و عدل است؛ در حالي که از ابتداي خلقت |
|
|
|
تاکنون عمدتا ظالمان و |
|
|
|
بيدادگران در زمين و بر انسان حاکم و مسلط بودند و |
|
|
|
چون قسر دائم انسان و زمين از |
|
|
|
طبيعت خود محال است، پس حتما روزي بايد باشد تا اين |
|
|
|
دو به طبيعت خود برسند. |
|
|
|
بررسي کوتاه در اثبات ظهور منجي بشريت، به روش |
|
|
|
اجتماعي و فلسفي است. به گفته مؤلف، |
|
|
|
انسان با ديدن ظلم و بي عدالتي در طول تاريخ، |
|
|
|
هماره اميد رسيدن به حکومت عدل و |
|
|
|
توحيد را در دل خود زنده نگه داشته و اديان الهي و |
|
|
|
غير الهي نيز با اطلاع از اين |
|
|
|
اصل، همواره به او نويد ظهور منجي داده اند؛ |
|
|
|
چنان که يهوديان به ظهور عزير نبي، |
|
|
|
مسيحيان به مسيح، زردشتيان به بهرام (فرزند سوم |
|
|
|
زرتشت)، ايرانيان باستان به کيخسرو |
|
|
|
معتقدند. نويسنده با استناد به قاعده فلسفي محال |
|
|
|
بودن قسر دائم (يعني محروم بودن |
|
|
|
حقيقتي از حقايق هستي در دوره روزگارش، از خواسته |
|
|
|
طبيعي خود مثل اين که حرارت يا |
|
|
|
نور به طور هميشه از آتش گرفته شود) گفته است: |
|
|
|
خواسته طبيعي زمين و انسان، حکومت و |
|
|
|
سلطه انسانيت و عدل است؛ در حالي که از ابتداي خلقت |
|
|
|
تاکنون عمدتا ظالمان و |
|
|
|
بيدادگران در زمين و بر انسان حاکم و مسلط بودند و |
|
|
|
چون قسر دائم انسان و زمين از |
|
|
|
طبيعت خود محال است، پس حتما روزي بايد باشد تا اين |
|
|
|
دو به طبيعت خود برسند. |
|