|
|
|
تحليلي از جايگاه امامت، ضرورت امامت و مفهوم صحيح |
|
|
|
و واقعي عشق ورزي به امام مهدي |
|
|
|
(ع) است. نويسنده با نقد تلاش هاي پاره اي از |
|
|
|
روشنفکران و نويسندگان ديني و تطبيق |
|
|
|
حکومت جهاني حضرت مهدي با يکي از انواع حکومت هاي |
|
|
|
شورايي و سلطنتي و امثال آن، |
|
|
|
حکومت امام زمان را حکومتي منحصر به فرد ارزيابي |
|
|
|
مي کند که با هيچ يک از مدل هاي |
|
|
|
حکومتي فعلي و پيشين قابل مقايسه نيست. وي سپس براي |
|
|
|
تحقق چنين حکومتي، وجود فردي با |
|
|
|
مشخصات فردي ويژه را ضروري دانسته و بر همين اساس، |
|
|
|
به تبيين نظام امامت و نشانه هاي |
|
|
|
امام پرداخته است. نويسنده همچنين از عشق هايي که |
|
|
|
از سر نياز به امام مهدي و يا |
|
|
|
ساير ائمه ابراز مي شود، انتقاد کرده و عشق واقعي |
|
|
|
را عشقي معرفي کرده که راحت معشوق |
|
|
|
و خلاصي عاشق را فراهم کند. |
|
|
|
تحليلي از جايگاه امامت، ضرورت امامت و مفهوم صحيح |
|
|
|
و واقعي عشق ورزي به امام مهدي |
|
|
|
(ع) است. نويسنده با نقد تلاش هاي پاره اي از |
|
|
|
روشنفکران و نويسندگان ديني و تطبيق |
|
|
|
حکومت جهاني حضرت مهدي با يکي از انواع حکومت هاي |
|
|
|
شورايي و سلطنتي و امثال آن، |
|
|
|
حکومت امام زمان را حکومتي منحصر به فرد ارزيابي |
|
|
|
مي کند که با هيچ يک از مدل هاي |
|
|
|
حکومتي فعلي و پيشين قابل مقايسه نيست. وي سپس براي |
|
|
|
تحقق چنين حکومتي، وجود فردي با |
|
|
|
مشخصات فردي ويژه را ضروري دانسته و بر همين اساس، |
|
|
|
به تبيين نظام امامت و نشانه هاي |
|
|
|
امام پرداخته است. نويسنده همچنين از عشق هايي که |
|
|
|
از سر نياز به امام مهدي و يا |
|
|
|
ساير ائمه ابراز مي شود، انتقاد کرده و عشق واقعي |
|
|
|
را عشقي معرفي کرده که راحت معشوق |
|
|
|
و خلاصي عاشق را فراهم کند. |
|