|
|
|
نويسنده، با انگيزه آشنايي با ابعاد وجودي و غيبت |
|
|
|
حضرت بقيةالله (عج)، مباحثي را در |
|
|
|
3 محور ارائه داده است. در محور نخست، به بررسي علل |
|
|
|
و اسباب غيبت ولي عصر پرداخته و |
|
|
|
با ذکر آيات و روايات، اسبابي را براي غيبت ذکر |
|
|
|
کرده است؛ اسبابي چون: تحقق سنت هاي |
|
|
|
پيامبران درباره آن حضرت، خوف از کشته شدن و امتحان |
|
|
|
مردم و جدا شدن خالصان از |
|
|
|
ناخالصان. شرح آثاري چون امدادهاي غيبي آن حضرت، |
|
|
|
نگهباني از مرزهاي فکري و اعتقادي |
|
|
|
جامعه اسلامي و احساس آرامش نمودن مسلمانان در پناه |
|
|
|
او با استناد به آيات و روايات، |
|
|
|
محور دوم مباحث اين اثر است. سومين محور، امکان |
|
|
|
عقلي و نقلي تشرف به حضور امام قائم |
|
|
|
است که نويسنده با بهره گيري از روايات و داستان |
|
|
|
تشرف برخي از علماي بزرگ همچون |
|
|
|
علامه حلي، مقدس اردبيلي و شيخ انصاري به محضر او، |
|
|
|
امکان ملاقات او و آثار سازنده |
|
|
|
آن را تبيين کرده است. |
|
|
|
نويسنده، با انگيزه آشنايي با ابعاد وجودي و غيبت |
|
|
|
حضرت بقيةالله (عج)، مباحثي را در |
|
|
|
3 محور ارائه داده است. در محور نخست، به بررسي علل |
|
|
|
و اسباب غيبت ولي عصر پرداخته و |
|
|
|
با ذکر آيات و روايات، اسبابي را براي غيبت ذکر |
|
|
|
کرده است؛ اسبابي چون: تحقق سنت هاي |
|
|
|
پيامبران درباره آن حضرت، خوف از کشته شدن و امتحان |
|
|
|
مردم و جدا شدن خالصان از |
|
|
|
ناخالصان. شرح آثاري چون امدادهاي غيبي آن حضرت، |
|
|
|
نگهباني از مرزهاي فکري و اعتقادي |
|
|
|
جامعه اسلامي و احساس آرامش نمودن مسلمانان در پناه |
|
|
|
او با استناد به آيات و روايات، |
|
|
|
محور دوم مباحث اين اثر است. سومين محور، امکان |
|
|
|
عقلي و نقلي تشرف به حضور امام قائم |
|
|
|
است که نويسنده با بهره گيري از روايات و داستان |
|
|
|
تشرف برخي از علماي بزرگ همچون |
|
|
|
علامه حلي، مقدس اردبيلي و شيخ انصاري به محضر او، |
|
|
|
امکان ملاقات او و آثار سازنده |
|
|
|
آن را تبيين کرده است. |
|