|
|
|
بررسي و تحليل نظريه تنازل معرفت ديني و بيان دلائل |
|
|
|
عقلي و نقلي اين نظريه است. براساس اين نظريه معرفت |
|
|
|
ديني از عصر نزول دين اسلام تا عصر ظهور مهدي موعود |
|
|
|
(عج) در سير و حرکت کلان خود رو به افوال است. در |
|
|
|
مقابل اين نظريه، تئوري تکامل معرفت ديني مطرح است |
|
|
|
که به اعتقاد نويسنده، نزاع بين اين دو نظريه، نزاع |
|
|
|
کم و کيفي است. به اين صورت که نظريه تنازل، نگاهي |
|
|
|
کيفي به معرفت ديني دارد ولي نظريه تکامل مسئله را |
|
|
|
از حيث کميت مد نظر قرار داده است. وي معتقد است: |
|
|
|
احتياج عقول بشري به خاندان وحي، تبيين خاتميت و |
|
|
|
جاودانگي دين اسلام، ابطال تئوري تکامل معرفت ديني، |
|
|
|
سازگاري با عناصر عقيدتي و فکري اسلامي و تفسير |
|
|
|
رابطه علم و عمل، از آثار و نتايج نظريه تنازل معرفت |
|
|
|
ديني است. |
|
|
|
بررسي و تحليل نظريه تنازل معرفت ديني و بيان دلائل |
|
|
|
عقلي و نقلي اين نظريه است. براساس اين نظريه معرفت |
|
|
|
ديني از عصر نزول دين اسلام تا عصر ظهور مهدي موعود |
|
|
|
(عج) در سير و حرکت کلان خود رو به افوال است. در |
|
|
|
مقابل اين نظريه، تئوري تکامل معرفت ديني مطرح است |
|
|
|
که به اعتقاد نويسنده، نزاع بين اين دو نظريه، نزاع |
|
|
|
کم و کيفي است. به اين صورت که نظريه تنازل، نگاهي |
|
|
|
کيفي به معرفت ديني دارد ولي نظريه تکامل مسئله را |
|
|
|
از حيث کميت مد نظر قرار داده است. وي معتقد است: |
|
|
|
احتياج عقول بشري به خاندان وحي، تبيين خاتميت و |
|
|
|
جاودانگي دين اسلام، ابطال تئوري تکامل معرفت ديني، |
|
|
|
سازگاري با عناصر عقيدتي و فکري اسلامي و تفسير |
|
|
|
رابطه علم و عمل، از آثار و نتايج نظريه تنازل معرفت |
|
|
|
ديني است. |
|