|
|
|
بيان و تحليل روايات مربوط به ظهور حضرت مهدي (عج) |
|
|
|
و اثبات اجماعي بودن مسئله |
|
|
|
مهدويت است. نويسنده، نخست رواياتي در خصوصيات حضرت |
|
|
|
مهدي (عج) از منابع شيعه نقل |
|
|
|
کرده است. از جمله آنها اين است که آن حضرت از عترت |
|
|
|
پيغمبر و از فرزندان امام حسين |
|
|
|
(ع)، همنام و شبيه حضرت رسول (ص) و داراي حکومت |
|
|
|
جهاني خواهد بود. وي سپس به نقل |
|
|
|
اقوال دانشمندان اهل سنت درباره امام مهدي پرداخته |
|
|
|
و سخنان ابن ابي الحديد و سويدي |
|
|
|
را بر اتفاقي بودن ظهور حضرت مهدي (عج) نقل کرده |
|
|
|
است. آن گاه نقدهاي ابن خلدون و |
|
|
|
ديگران بر انديشه مهدويت را تحليل و رد نموده است. |
|
|
|
در پايان، سخنان علامه حلي را در |
|
|
|
اثبات حضرت مهدي (عج) و رفع شبهات مربوط به طول عمر |
|
|
|
حضرت آورده است. |
|
|
|
بيان و تحليل روايات مربوط به ظهور حضرت مهدي (عج) |
|
|
|
و اثبات اجماعي بودن مسئله |
|
|
|
مهدويت است. نويسنده، نخست رواياتي در خصوصيات حضرت |
|
|
|
مهدي (عج) از منابع شيعه نقل |
|
|
|
کرده است. از جمله آنها اين است که آن حضرت از عترت |
|
|
|
پيغمبر و از فرزندان امام حسين |
|
|
|
(ع)، همنام و شبيه حضرت رسول (ص) و داراي حکومت |
|
|
|
جهاني خواهد بود. وي سپس به نقل |
|
|
|
اقوال دانشمندان اهل سنت درباره امام مهدي پرداخته |
|
|
|
و سخنان ابن ابي الحديد و سويدي |
|
|
|
را بر اتفاقي بودن ظهور حضرت مهدي (عج) نقل کرده |
|
|
|
است. آن گاه نقدهاي ابن خلدون و |
|
|
|
ديگران بر انديشه مهدويت را تحليل و رد نموده است. |
|
|
|
در پايان، سخنان علامه حلي را در |
|
|
|
اثبات حضرت مهدي (عج) و رفع شبهات مربوط به طول عمر |
|
|
|
حضرت آورده است. |
|