|
|
|
اثبات نظريه شيعه درباره مهدي موعود (عج) با نگاهي |
|
|
|
به روايات مورد قبول فريقين است. |
|
|
|
گوينده 4 دسته روايات قطعي الصدور ارائه مي دهد که |
|
|
|
اين روايات فقط بر امامان |
|
|
|
دوازده گانه شيعه منطبق است و هيچ گونه تفسير ديگري |
|
|
|
ندارد: 1. حديث ثقلين، که با |
|
|
|
توجه به آن، مسئله امامت و ولايت تا روز قيامت |
|
|
|
پيوسته و متصل است؛ 2. حديث معرفت |
|
|
|
امام زمان؛ 3. حديث خالي نماندن زمين از حجت؛ 4. |
|
|
|
احاديث بيانگر تعداد امامان. به |
|
|
|
عقيده گوينده، با توجه به اين 4 دسته حديث، به هيچ |
|
|
|
عنوان نمي توان مصداقي جز امام |
|
|
|
مهدي فرزند امام حسن عسکري (ع)، براي اين احاديث |
|
|
|
يافت. |
|
|
|
اثبات نظريه شيعه درباره مهدي موعود (عج) با نگاهي |
|
|
|
به روايات مورد قبول فريقين است. |
|
|
|
گوينده 4 دسته روايات قطعي الصدور ارائه مي دهد که |
|
|
|
اين روايات فقط بر امامان |
|
|
|
دوازده گانه شيعه منطبق است و هيچ گونه تفسير ديگري |
|
|
|
ندارد: 1. حديث ثقلين، که با |
|
|
|
توجه به آن، مسئله امامت و ولايت تا روز قيامت |
|
|
|
پيوسته و متصل است؛ 2. حديث معرفت |
|
|
|
امام زمان؛ 3. حديث خالي نماندن زمين از حجت؛ 4. |
|
|
|
احاديث بيانگر تعداد امامان. به |
|
|
|
عقيده گوينده، با توجه به اين 4 دسته حديث، به هيچ |
|
|
|
عنوان نمي توان مصداقي جز امام |
|
|
|
مهدي فرزند امام حسن عسکري (ع)، براي اين احاديث |
|
|
|
يافت. |
|